۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۷
کاهش ۱۷ درصدی درآمدهای شرکت پتروشیمی «سابیک» عربستان طی سه ماهه سوم سال ۲۰۲۳
تحلیل بازار پتروشیمی؛

کاهش ۱۷ درصدی درآمدهای شرکت پتروشیمی «سابیک» عربستان طی سه ماهه سوم سال ۲۰۲۳

شرکت سابیک (SABIC) عربستان سعودی که بزرگترین شرکت فعال در زمینه صنعت پتروشیمی جهان محسوب می شود؛ از کاهش ۱۷ درصدی درآمدهای خود طی سه ماهه سوم سال جاری میلادی خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار؛ شرکت سابیک (SABIC) عربستان سعودی که بزرگترین شرکت فعال در زمینه صنعت پتروشیمی جهان محسوب می شود؛ از کاهش ۱۷ درصدی درآمدهای خود طی سه ماهه سوم سال جاری میلادی خبر داد.

بر اساس این گزارش، سابیک در آخرین گزارش مالی خود تایید کرده است که بیش از ۷۶۸ میلیون دلار از درآمدهای حاصل از فروش این شرکت طی سه ماهه منتهی به ماه سپتامبر کاهش یافته است.

به گفته سابیک، بخشی از ضررهای این شرکت از طریق واگذاری تمامی سهام آن به شرکت فولاد عربستان (الحدید) جبران شده و در حال حاضر، در مسیر جبران ضررهای مالی خود قرار گرفته است.

لازم به ذکر است، پس از ضرر مالی سنگین شرکت سابیک، صندوق سرمایه پادشاهی عربستان سعودی به عنوان مالک اصلی تمامی شرکت های دولتی در این کشور، تصمیم به واگذاری تمامی سهام این شرکت به شرکت الحدید گرفت؛ استراتژی که گفته می شود با موفقیت همراه بوده و طی روزهای گذشته از سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۳، حدود ۶ درصد به درآمدهای سابیک افزوده است.

لازم به ذکر است؛ مشکل اصلی ضرر سنگین مالی سابیک ناشی از بی رمق بودن بازار بین المللی محصولات پتروشیمی طی ماه های اخیر بوده و این شرکت را مجبور به کاهش ۵ درصدی متوسط قیمت محصولات خود کرده است.

کد خبر: ۲۵۳٬۹۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha