۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۵
خانه بنتونیت در خراسان جنوبی راه اندازی شود
معاون اقتصادی استاندار خراسان جنوبی:

خانه بنتونیت در خراسان جنوبی راه اندازی شود

بیرجند- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی  خواستار راه اندازی و ثبت خانه بنتونیت در خراسان جنوبی شد.

به گزارش بازار، جواد اشرفی در بازدید از پاویون شرکت میدکو گفت: شرکت میدکو هم در حوزه بنتونیت و هم زغال سنگ در خراسان جنوبی کار می کند که درخواست ما از این مجموعه تکمیل زنجیره بالا دستی صنعت بنتونیت در خراسان جنوبی است.

وی افزود: ما خواستار سرمایه گذاری شرکت میدکو، تشکیل خانه بنتونیت و ثبت ملی آن بنام خراسان جنوبی هستیم چرا که ۸۵ درصد بنتونیت کشور متعلق به خراسان جنوبی است.

پاویون معدنی خراسان جنوبی برای اولین بار با محوریت اتاق بازرگانی بیرجند در این نمایشگاه مستقر شده است.

این نمایشگاه از سیزدهم تا شانزدهم آبان ماه در محل نمایشگاه های بین المللی تهران در حال برگزاری است و علاقمندان می توانند از ساعت ۸ الی ۱۵ از پاویون توانمندی های حوزه معدن خراسان جنوبی در این نمایشگاه بازدید کنند.

توسعه بازار فروش مواد معدنی، ایجاد اشتغال و در نهایت ورود نقدینگی به استان از مهمترین اهداف حضور در نمایشگاه عنوان شده است.

وجود ۷۷۶ معدن از ویژگی های خراسان جنوبی است که از این تعداد ۲۳۰ معدن که عمدتاً معدن سنگ هستند، بدلیل بالا بودن هزینه تولید و نداشتن قدرت رقابت در بازار، غیر فعال و نیمه فعالند ولی مابقی معادن فعال است.

با توجه به اینکه خراسان جنوبی با بیش از ۵۸ ماده معدنی فعال و تعدد معادن از استان های مطرح در این زمینه است، حضور در این نمایشگاه می تواند به معرفی ظرفیت های خراسان جنوبی کمک کند.

کد خبر: ۲۵۳٬۹۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • محمد خان IR ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۸
      8 0
      خراسان جنوبی قطب تولید زغال سنگ وطلا درکشور است ومسئولین باید بادید وسیعتری به این استان محرم چشم اندازهای بهتری داشته باشند ودرجهت محرومیت زدایی این استان انقلابی قدمهای بهتری وبلندتری بردارند تا انشالله به حول قوه الهی فقر دراین استان هم ریشه کن شود ومردم این استان که مدت بیست وپنج ساله که باخشکسالیهای پی درپی دست وپنجه نرم می‌کنند طعم خوب یک زندگی نسبتا ایده آل را بچشند مگر غیر اینه که مردم خوب وقایعی هستند وهمیشه ودرهمه صحنه ها حضور مستمری وتاثیر گذاری داشته اند پس مسولین هم تلاش کنند تا این استان که مهد فرهنگ وهنر هست را از محرومیت درآورند وبه عنوان یک استان نمونه در اشتغال زایی وتولید وفن آوری ومحرومیت زدایی درسطر جدول قرار دهند