۲ تیر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۲
۲۰۰ پرونده معادن کشور تعیین تکلیف شد
رئیس سازمان نظام مهندسی معدن:

۲۰۰ پرونده معادن کشور تعیین تکلیف شد

کرمان- رئیس سازمان نظام مهندسی معدن از تعیین تکلیف ۲۰۰ پرونده در شورای عالی معادن کشور طی امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، تقی نبئی یکشنبه شب در مراسم افتتاح هشتمین نمایشگاه بین‌المللی معدن، صنایع معدنی، فرآوری مواد معدنی و تجهیزات وابسته و ششمین نمایشگاه بین‌المللی ماشین آلات معدنی و راهسازی در محل نمایشگاه‌های بین المللی جنوب شرق کشور اظهار داشت: مشکلاتی که در بخش فروش فرآورده های نفتی در شرایط بحران کرونا وجود دارد باعث شده مسئولان به جد پیگیر جهش تولید در بخش معدن‌ باشند و برگزاری این نمایشگاه فرصتی است برای استفاده حداکثری در جهش تولید که مسائل مربوط به معادن حل شود.

وی با بیان اینکه سازمان نظام مهندسی برای حمایت از فعالیت‌ هایی که وزارت‌ صنعت، معدن و تجارت در راستای جهش  تولید دارد؛ چند برنامه را امسال در دستور کار دارد، افزود: یکی از مشکلات عدیده بخش‌ معدن، صدور مجوزهای‌ معدنی است همچنین خدماتی است‌ که دستگاه های مرتبط به بخش معدن می دهند که باعث کُند شدن فرآیندها و عدم شفافیت شده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن تصریح کرد: وزارت صمت پیگیر هوشمندسازی است که سازمان نظام‌ مهندسی هم هوشمندسازی فرآیندها را در برنامه دارد که با اجرای آن بخشی از مشکلات برنامه ها که یکی از آن ها صدور مجوزها است مرتفع خواهد شد.

نبئی با اشاره به برگزاری منظم جلسات شورای عالی معادن، یادآور شد: در این شورا از اواخر ۹۷ تا اواخر ۹۸ بالغ بر ۲۰۰ پرونده تعیین‌ تکلیف نشده وجود داشت که طی ۳ ماه اخیر این پرونده ها به منظور کمک به بخش های تولیدی معادن تعیین‌ تکلیف شدند و در حال حاضر هیچ پرونده تعیین‌ تکلیف نشده ای در این شورا وجود ندارد.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن کشور اضافه کرد: سازمان نظام‌ مهندسی آمادگی دارد که بخش‌ های معدن و صنایع معدنی را کمک کند، کمک در افزایش بهره وری و کمک به کاهش هزینه ها را در برنامه داریم تا زمینه رقابت پذیری را فراهم کنیم.

نمایشگاه بین‌المللی معدن و ماشین‌آلات در کرمان افتتاح شد
مدیرعامل شرکت نمایشگاه بین المللی جنوب شرق کشور هم اظهار داشت: خوشحالیم که نمایشگاههای جنوبشرق پس از چهار ماه تعطیلی به علت شیوع کرونا توانست میزبان تخصصی ترین رویداد معدنی کشور باشد.

امیرحسین سعید با بیان اینکه این نمایشگاه می تواند محور توسعه استان باشد، افزود: نمایشگاه به عنوان پیشران اقتصادی نقش به‌سزایی در توسعه بدون وابستگی به نفت دارد و با برگزاری این نمایشگاه تخصصی در توسعه و آبادانی استان کرمان گام برمی داریم.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های جنوب شرق کشور با اشاره به اینکه استان کرمان بهشت معادن کشور به شمار می رود، تصریح کرد: استان کرمان با وجود تنوع ذخایر مس، زغال سنگ، کرومیت، سنگ آهن و تیتانیوم در سراسر استان به لحاظ حجم و تنوع ذخایر، میزان استخراج و ارزش افزوده و تولید ناخالص رتبه نخست را در ایران دارد.

سعید ادامه داد: نمایشگاه معدن استان کرمان که مطرح ترین نمایشگاه در کشور تلقی می شود از امروز تا چهارم تیرماه در هفت هزار مترمربع، با حضور ۱۰۵ شرکت و فعالان صنعتی و معدنی کشور فعالیت خواهد کرد.

وی یادآور شد: در این نمایشگاه آخرین دستاوردهای اکتشاف، استخراج، فرآوری، صادرات و ماشین آلات راه‌سازی با پروتکل های بهداشتی و نظارت و حضور دانشگاه علوم پزشکی در معرض نمایش قرار می گیرند.

کد خبر: ۲۵٬۳۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha