۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۷
توسعه گردشگری روستایی در کهگیلویه و بویراحمد مهاجرت معکوس را رقم می زند| احداث ۱۳ اردوگاه بومگردی
مدیرکل میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد:

توسعه گردشگری روستایی در کهگیلویه و بویراحمد مهاجرت معکوس را رقم می زند| احداث ۱۳ اردوگاه بومگردی

یاسوج_ طالبی پور، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: توسعه گردشگری روستایی در کهگیلویه و بویراحمد مهاجرت معکوس را رقم می زند.

سعید طالبی پور در گفت و گو با خبرنگار بازار افزود: با توجه به اهمیت حفظ جمعیت روستایی و کاهش حاشیه نشینی، اشتغال زایی پایدار روستایی نقش موثر در حفظ جوامع روستایی دارد.

طالبی پور با بیان اینکه در استان ما نیز باید چنین ظرفیت هایی دیده شود، تصریح کرد: بر اساس هدفگذاری های شکل گرفته، توسعه زیرساخت‌های گردشگری در روستاهای هدف گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد موجب بهبود مهاجرت معکوس از شهر به روستا شده است.

طالبی پور با اشاره به اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش توسعه اقامتگاه های بومگردی و گردشگری روستایی ورود کرده است، عنوان داشت: با مشارکت بخش خصوصی و حمایت های دولتی، ۱۳ اردوگاه بوم‌گردی در مناطق گردشگرپذیر استان فعال شد.

۱۴ منطقه نمونه گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد داریم

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه بسیاری از اقامتگاه ها در جذب گردشگر موفق عمل کرده اند، ابراز داشت: شاهد درآمد زایی مناسبی در روستاهای هدف گردشگری هستیم.

توسعه گردشگری روستایی در کهگیلویه و بویراحمد مهاجرت معکوس را رقم می زند| احداث ۱۳ اردوگاه بومگردی

طالبی پور تصریح کرد: وجود ۱۴ منطقه نمونه گردشگری استان در کنار توپوگرافی زیبای مناطق می تواند با تلفیق زیرساخت ها اقتصاد روستایی را شکوفا کند.

طالبی پور گفت: ایجاد ۱٠ زیرساخت گردشگری در دولت سیزدهم گواهی بر نگاه برای حمایت از کسب و کارهای روستا محور است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ساختار توسعه در جوامع روستایی باید با توپوگرافی مناطق همخوانی داشته و گردشگری راهبردی اساسی در تحقق اشتغال روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد است.

وی افزود: نگاه دولت سیزدهم نیز بر توسعه اشتغال های روستایی با نگاه به مزیت های مناطق است.

کد خبر: ۲۵۳٬۹۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha