۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۹
موافقت با ایجاد دو شهرک مسکونی در مازندران| الحاق ۱۵۵ هکتار اراضی به نیشابور برای طرح نهضت ملی
دبیر شورای‌ عالی شهرسازی و معماری اعلام کرد

موافقت با ایجاد دو شهرک مسکونی در مازندران| الحاق ۱۵۵ هکتار اراضی به نیشابور برای طرح نهضت ملی

دانشجو، دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری از موافقت شورای عالی با الحاق ۱۵۵هکتار اراضی به شهر نیشابور و ایجاد دو شهرک مسکونی در مازندران خبر داد.

به گزارش بازار، خسرو دانشجو دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، گفت: در سیزدهمین جلسه شورای‌عالی شهرسازی و معماری با الحاق ۱۵۵ هکتار اراضی به شهر نیشابور به عنوان دومین شهر استان خراسان‌رضوی با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت فعلی موافقت شد. در این مصوبه ملاحظات زیست‌محیطی و تامین آب مورد تاکید ویژه قرار گرفت.

معاون معماری و شهرسازی ادامه داد: مقرر شد بعد از تهیه طرح تفصیلی نیشابور، مجدد در شورای عالی شهرسازی و معماری موضوع الحاق زمین به دلیل اهمیت تاریخی و سرزمینی این منطقه بررسی شود.

دانشجو همچنین از موافقت اعضای شورای عالی شهرسازی و معماری با الحاق دو شهرک مسکونی به استان مازندران خبر داد و گفت: مکانیابی شهرک کرفون در بابلسر و شهرک گلوگاه در شهرستان گلوگاه در سیزدهمین جلسه شورای مورد تصویب اعضای شورا قرار گرفت که برای طرح نهضت ملی مسکن و طرح جوانی جمعیت اختصاص خواهد یافت.

وی این مصوبه را نیز با رعایت ملاحظات حفظ حریم‌های صنعتی و زیست‌محیطی عنوان کرد و گفت: مقرر است تا طرح تفصیلی این دو شهرک نیز بعد از تهیه توسط مشاور مجدد در جلسه شورای‌عالی شهرسازی و معماری مصوب شود و به اجرا برسد.

کد خبر: ۲۵۳٬۹۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha