۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵
طرح هم‌پیوندی در بهره‌مندی استان‌های فاقد ساحل از اقتصاد دریا
در شورای‌ عالی شهرسازی و معماری ایران مطرح شد؛

طرح هم‌پیوندی در بهره‌مندی استان‌های فاقد ساحل از اقتصاد دریا

بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی گفت: عدالت استفاده از اقتصاد دریا، بالابردن ظرفیت گردشگری و جمعیت پذیری این مناطق با تأمین زیرساخت‌ها محقق می‌شود.

به گزارش بازار، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در سیزدهمین جلسه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران، با اعلام تسریع در فرآیند آماده‌سازی زمین در راستای قانون جهش تولید مسکن گفت: نهضت ملی مسکن پروژه عظیم دولت است و نظر به تصویب قانون جهش تولید مسکن از سوی مجلس شورای اسلامی، به جد دنبال می‌شود و از مصادیق آن می‌توان به سفرهای استانی و نظارت میدانی بر این موضوع اشاره کرد.

بذرپاش افزود: تأمین زمین و آماده‌سازی زیرساخت‌های لازم در سفر اخیر به استان کردستان که به سبب توپوگرافی خاص، در زمره استان‌های بحرانی قرار دارد نیز پیگیری شد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به چهار استان خوزستان، بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان و طرح ۲۷ نقطه ساحلی، سکونت‌پذیری این مناطق و شهرهای جدید را مطرح و اظهار کرد: عدالت استفاده از اقتصاد دریا، بالابردن ظرفیت گردشگری و جمعیت پذیری این مناطق با تأمین زیرساخت‌ها محقق می‌شود.

وی ادامه داد: در طرح هم‌پیوندی، استان‌های فاقد ساحل نیز از اقتصاد دریا بهره‌مند می‌شوند.

بذرپاش با استناد به فرمایش مقام معظم رهبری در راستای کاهش تورم و رشد تولید، فراهم‌سازی مسکن را با کنترل قیمت و تولید و عرضه‌ی بیشتر ضروری دانست و بر کاهش تورم مسکن که کاهش تورم عمومی کشور را در پی دارد، تأکید کرد.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: تأمین زمین به تحریم‌ها ارتباطی ندارد و با مصالح ساختمانی، نیروی انسانی اعم از کارگر و طراح و... داخلی مرتبط است که تولید مسکن، رشد قابل توجهی نصیب کشور می‌کند و اثرات اجتماعی و رضایت مردمی را نیز در پی دارد.

وی تأکید کرد: پروژه نهضت ملی مسکن، پروژه‌ای مهم و راهبردی برای کشور است که با مغتنم شمردن فرصت، جلسات منظم و هفتگی برگزار شود و بخش زیادی از تأمین زمین تا پایان ۱۴۰۲ صورت بگیرد تا هرچه سریع‌تر به مردم تحویل داده شود.

بذرپاش یادآور شد: رعایت ملاحظات فنی ضرورت دارد و در این میان نباید کیفیت فدای سرعت شود و بررسی‌های لازم از سوی سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه این وزراتخانه نظیر مرکز تحقیقات و شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک انجام شود.

در این نشست الحاق اراضی شهرهای نقده، سمنان در قالب ارتباط تصویری با استانداری و شهر نیشابور با حضور هاجر چنارانی نماینده مجلس شورای اسلامی مورد بررسی و واکاوی قرار گرفت.

ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، کامران دانشجو معاون معماری و شهرسازی، محمدمهدی حیدری سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و جمعی از مدیران و کارشناسان نیز حضور داشتند.

کد خبر: ۲۵۳٬۹۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha