۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
مصرف کود شیمیایی در گلستان پایین تر از سهیمه ابلاغی است
مدیرشرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان:

مصرف کود شیمیایی در گلستان پایین تر از سهیمه ابلاغی است

گرگان- ضیایی، مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان گفت: در گلستان بر اساس سهمیه ابلاغی سالیانه، ۲۰۰ هزار تن کود شیمیایی باید مصرف شود اما میزان مصرف کنونی به ۱۶۰ الی ۱۷۰ هزار تن می رسد.

سید صمد ضیائی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهارکرد: با عنایت به این که هنوز استاندارد کودها رعایت می شود اما هنوز مصرف کود ۳۰ درصد کمتر از توصیه های کارشناسان موسسه تحقیقات آب و خاک است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان گفت: در حالی که باید در گلستان بر اساس سهمیه ابلاغی سالیانه، ۲۰۰ هزار تن کود شیمیایی مصرف شود، میزان مصرف کنونی به ۱۶۰ الی۱۷۰ هزار تن می رسد بنابراین نباید از برخی اخبار غیرواقعی و به دور از یافته های علمی واهمه داشته باشند.

وی افزود: کود شیمیایی تامین شده توسط این شرکت از استاندارد های لازم برخوردار است و کشاورز با خیال راحت اقدام به خرید آن کنند.

ضیائی بیان کرد: در اجرای دستورالعمل کنترل کیفیت کودهای شیمیایی در راستایی حمایت از کشاورزان و بهره برداران، در هفت ماهه سال جاری ۵۲ مورد، از مجموع بیش از ۱۲ هزارتن کودهای ارسالی از مبادی و پتروشیمی ها، نمونه کود از انبارهای شرکت تهیه و پس از تکمیل فرم های مربوطه برای آنالیز به مرکز تحقیقات کاربردی نهاده های کشاورزی این شرکت ارسال شده است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان به کیفیت کودهای شیمیایی تدارک شده توسط این شرکت نیز اشاره و بیان کرد: فرایند تأمین، توزیع و مصرف آنها در چهارچوب «سامانه کنترل کیفی» با نظارت کامل انجام شده و از بالاترین کیفیت ممکن برخوردار است.

وی افزود: نتایج مثبت آزمایش های مستمر موسسات تحقیقاتی و نهادهای نظارتی استان از انبارهای کارگزاری های شرکت خدمات حمایتی کشاورزی، مؤید کیفیت بالای کودهای تدارک شده توسط دولت است.

ضیایی ادامه داد: بر این اساس به همه کشاورزان دریافت و مصرف‌کننده کودهای یارانه ای اطمینان می‌دهیم کیفیت کودهای توزیعی در شبکه رسمی کارگزاری های این شرکت، تایید شده و مناسب است.

کد خبر: ۲۵۳٬۸۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha