۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۴
ترید طلا در ایران، و در چه روز و چه ساعتی ترید کنیم؟

ترید طلا در ایران، و در چه روز و چه ساعتی ترید کنیم؟

بهترین زمان برای ترید طلا چیست؟ معاملات در بازار فارکس چگونه است؟ آیا معاملات در بازار فارکس باعث درآمدزایی می‌شود؟

به گزارش بازار، بهترین زمان برای ترید طلا چیست؟ معاملات در بازار فارکس چگونه است؟ آیا معاملات در بازار فارکس باعث درآمدزایی می‌شود؟ قطعاً شما هم این اصطلاحات را شنیده‌اید و شاید بخواهید در بازار طلا سرمایه گذاری کنید. ترید طلا در بازار فارکس انجام می‌شود و ما در این مطلب می‌خواهیم بهترین زمان برای ترید طلا را به شما آموزش دهیم و اصلاً بگوییم سیستم معاملاتی در بازار فارکس چگونه است.

ترید طلا در ایران، و در چه روز و چه ساعتی ترید کنیم؟

بازار فارکس برای ترید طلا چیست؟

بازار فارکس یکی از بزرگ‌ترین بازارهای مالی در جهان است که بسیاری از تاجران موفق در آن فعالیت دارند روزانه معاملات عظیمی در آن انجام می‌شود.  امروزه بازارهای مالی در بین تاجران جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده است زیرا پتانسیل درآمدزایی بالایی دارند.

میزان معاملات در بازارهای مالی حدود چند صد تریلیون دلار است که به‌راحتی می‌تواند اقتصاد چند کشور را زیرورو کند.

بازار فارکس به ۴ سشن (بخش) تقسیم می‌شود که عبارت‌اند از: نیویورک، توکیو، لندن و سیدنی. در این بین بازارهای نیویورک، توکیو و لندن از اهمیت بیشتری برخوردارند زیرا بالغ بر ۷۵ درصد معاملات در این سه بخش انجام می‌شود.

شما می‌توانید با مراجعه به سایت طلاین راهنمای جامع سرمایه گذاری طلا در فارکس را آموزش ببینید زیرا اگر می‌خواهید وارد این بازار شوید باید این مسئله را در نظر داشته باشید که داشتن اطلاعات کافی برای سرمایه گذاری در این بازار حائز اهمیت است.

ساعت فعالیت بازار فارکس

در ابتدا باید به این نکته اشاره کرد که بازار فارکس در تمام طول هفته باز نیست و در ساعات مختلف روز هم شرایط معامله متفاوت است. بازار فارکس در ساعت ۱:۳۰ بامداد روز دوشنبه با باز شدن بازار سیدنی فعالیت خود را آغاز می‌کند و تا ساعات پایانی روز جمعه در همین حوالی با بسته شدن بازار نیویورک به اتمام می‌رسد و شما می‌توانید در این بازه زمانی معاملات خود را انجام دهید.

توجه داشته باشید که فاصله بسته‌شدن بازار نیویورک در هر روز تا باز شدن بازار سیدنی یک گپ معاملاتی است و در این زمان‌ها نمی‌توانید معامله‌ای انجام دهید. هم‌چنین قیمت طلا در فصل‌های مختلف نیز تغییر می‌کند. به‌عنوان‌مثال اصولاً در ماه‌های آخر و دوماهه اول سال میلادی قیمت طلا روند صعودی خواهد داشت. اگر قصد خرید طلا دارید معمولاً در ماه سپتامبر بیشترین تغییرات در قیمت طلا رخ می‌دهد. البته این آمار و شاخص‌ها کلی هستند و نباید مبنای ورود شما به بازار معاملات قرار بگیرند.

ساعت بیشترین حجم معاملات در بازار فارکس

بررسی حجم معاملات از این نظر مهم است که هر چقدر حجم معاملات بالاتر باشد، نقدینگی نیز در آن زمان بیشتر خواهد بود. بیشترین حجم معاملات در بازار طلا در زمان باز بودن بازار نیویورک است. در ساعت ۱۰:۳۰ بازار لندن شروع به کار می‌کند و حجم معاملات در این بازار متوسط است اما با باز شدن بازار نیویورک در ساعت ۱۶:۳۰ شاهد معاملات به شدت هیجانی خواهیم بود و این مسئله بر روی نوسانات بازار تاثیر گذار خواهد بود.

اگر به دنبال انجام معاملات کوتاه هستید قطعاً بازار نیویورک برای شما مناسب‌تر خواهد بود زیرا می‌توانید در تایم‌های بسیار کوتاه چنددقیقه‌ای نیز سود بسیار خوبی را از نوسانات این بازار به دست آورید. بازار توکیو در رده سوم قرار می‌گیرد و اگر به دنبال بازار آرامی می‌گردید قطعاً توکیو برای شما انتخاب مناسبی است.

روش‌های ترید طلا

طلا به روش‌های مختلف معامله می‌شود. معاملات طلای آب شده، خریدوفروش و طلای دست‌دوم، خریدوفروش شمش طلا و در نهایت معاملات طلا در بازار فارکس. طلا در بازار فارکس با نماد XAU معامله می‌شود و ارز مود نظر برای معامله آن دلار آمریکا است.

به‌طورکلی طلا یک جفت ارز بسیار هیجانی در این بازار شناخته می‌شود و نوسانات خیلی زیادی نسبت به دیگر جفت ارزهای بازار فارکس دارد و به همین دلیل سرمایه گذاری در این شاخه چالش‌هایی را به همراه خواهد داشت. این نوسانات به حدی است که حتی در بازارهای آرامی مانند توکیو و سیدنی نیز می‌توانید شاهد آن باشید زیرا معامله‌گران همواره علاقه به خریدوفروش طلا دارند. همان‌طور که احتمالاً حدس می‌زنید بیشترین نوسان طلا مربوط به بازار نیویورک است.

ترید طلا با ریسک و سود بالا

اگر ریسک‌پذیری بالایی دارید و می‌خواهید در مدت‌زمان کم سود بسیار زیادی از نوسانات به دست بیاورید، بازار نیویورک برای شما مناسب است ولی اگر به دنبال معاملات منطقی‌تر و آرام‌تر هستید بازار توکیو و لندن برای شما گزینه بهتری است. همچنین در زمان باز بودن هم‌زمان بازار توکیو و سیدنی نیز می‌شود سود خوبی را از معاملات بازار طلا کسب کرد.

ترید طلا در بازارهایی با حجم معاملات زیاد

نیویورک و لندن بیشترین حجم معاملاتی بازار را در اختیار دارند و بین ساعات ۱۶:۳۰ تا ۲۰:۳۰ این دو بازار دچار همپوشانی می‌شوند و حجم معاملاتی بسیار زیادی در آن وجود خواهد داشت. از آنجایی که اکثرا تریدرها سعی می‌کنند در زمانی که نقدینگی بالاست معاملات خود را انجام دهند؛ این ساعات به عنوان بهترین زمان برای انجام معاملات طلا در بین معامله گران شناخته می‌شود.

ترید طلا در ایران، و در چه روز و چه ساعتی ترید کنیم؟

نکات ترید طلا در ساعات مختلف

هر معامله‌گر دارای سبک معاملاتی خود برای ترید طلا است. برای پیداکردن سبک مناسب خود بهتر است طلا را در ساعات مختلف معامله کنید تا بهترین بازه زمانی با بیشترین بازدهی را پیدا کنید. بعد از یافتن بیشترین بازدهی باید به سراغ عرضه و تقاضا بروید.

در بازار طلا میزان تقاضا بسیار مهم است. هر اندازه میزان تقاضا بیشتر باشد، قیمت طلا نیز بالاتر می‌رود. به همین دلیل است که همپوشانی بازار نیویورک و لندن بهترین زمان معامله شناخته می‌شود زیرا تقاضا به‌شدت افزایش پیدا می‌کند و می‌توان با در مدت‌زمان کوتاه به سوددهی رسید. همان‌طور که قبلاً اشاره کردیم، معامله طلا با دلار انجام می‌شود و به همین دلیل باید به قیمت دلار نیز توجه داشت. اگر قیمت دلار کاهش یابد به این معنی است که قیمت طلا در حال افزایش است زیرا این دو ارز با یکدیگر رابطه عکس دارند.

ترید طلا در ایران، و در چه روز و چه ساعتی ترید کنیم؟

بهترین روزها برای انجام معامله طلا در بازار فارکس

اگر تا اینجا با دقت مطالب را دنبال کرده باشید ما به شما بهترین ساعت معامله طلا را گفتیم ولی در روزهای مختلف نیز نوسانات مختلف وجود دارد. به زبان ساده هر روزی که حجم معاملات بیشتر باشد زمان بهتری برای معامله است.

روزهای سه‌شنبه الی پنجشنبه بیشترین حجم نقدینگی را دارند و می‌دانیم که هر چقدر نقدینگی بیشتر باشد، بازار نیز برای معامله بهتر است. با درنظرگرفتن این روزها و همچنین توجه به ساعات همپوشانی می‌توانید با به‌کارگیری استراتژی درست به بهترین شکل ممکن در بازار فارکس سرمایه گذاری موفقی داشته باشید.

بهترین زمان برای نوسان گیری در ترید طلا

نوسان‌گیری در ترید طلا به معنای استفاده از تغییرات قیمتی کوتاه‌مدت در بازار طلا برای کسب سود است. افرادی که به عنوان نوسان‌گیران شناخته می‌شوند، به دنبال شناسایی الگوها، روندها، و تغییرات کوتاه‌مدت در قیمت طلا هستند و سعی می‌کنند از آن‌ها بهره‌برداری کنند.

موقعیت‌های مختلف بازار طلا را می‌توان به سه دسته‌ی نزولی، خنثی و صعودی تقسیم کرد. افراد متخصص نوسان گیری در بازار طلا می‌دانند که بهترین زمان برای خرید در زمانی است که بازار در حال نزول است، به خصوص زمانی که قیمت طلا به کف خود رسیده و در چند روز پیش از آن روند صعودی مشاهده می‌شود.

 هم‌چنین، زمان مناسب برای فروش آن زمانی است که قیمت به سقف خود می‌رسد و در چند روز بعد روند نزولی آغاز می‌شود. کارشناسان نوسان گیری با تجزیه و تحلیل نمودارها، نقاط کف و سقف قیمت را شناسایی کرده و با بهره‌برداری از نوسانات، سود خود را به دست می‌آورند.

تاثیر اقتصاد جهانی بر قیمت و ترید طلا

برای انجام ترید طلا با سود بیشتر، ضروری است که با عواملی که قیمت طلا را در بازار تغییر می‌دهند و اثراتی که بر روی ارزش آن دارند آشنا شوید. برای مثال مؤلفه‌های اقتصادی مهم مانند نرخ تورم، نرخ اشتغال و بیکاری، و نرخ بهره به طور مستقیم بر قیمت دلار و در نتیجه قیمت طلا تأثیر می‌گذارند. هم‌چنین:

  1.  اقتصاد ایالات متحده، به عنوان یکی از بزرگترین اقتصادهای جهان، قادر است تأثیرات گسترده‌ای بر روی دیگر اقتصادهای جهان داشته باشد.
  2. بیشترین تاثیر را می‌توان از نرخ اشتغال و بیکاری دریافت کرد. افزایش نرخ اشتغال و کاهش بیکاری موجب کاهش قیمت طلا می‌شود، در حالی که افزایش نرخ بیکاری و کاهش نرخ اشتغال باعث افزایش قیمت طلا می‌گردد.
  3. داده‌های اقتصادی مهم چین مانند تولید ناخالص داخلی و تولیدات صنعتی نیز به قیمت طلا تاثیر می‌گذارد. افزایش تولیدات چین نشانگر وضعیت مطلوب اقتصاد جهان و افزایش نرخ اشتغال است، که این موضوع می‌تواند قیمت طلا را کاهش دهد.
  4. سود اوراق قرضه در آمریکا نیز به نرخ طلا ارتباط دارد. کاهش سود اوراق قرضه باعث افزایش قیمت طلا می‌شود. اطلاعات مرتبط با خرید طلا توسط بانک‌های مرکزی با دولت‌ها نیز اهمیت دارد. برای مثال، خرید طلا توسط چین به عنوان پشتوانه برای سرمایه‌گذاری‌های خود نشانگر وضعیت اقتصادی مطلوب است.
  5. در کشور هند که پنجمین کشور دارای حجم بالای طلا در جهان است، شاخص ازدواج تاثیر مهمی بر روی میزان طلا مصرفی دارد. افزایش این شاخص می‌تواند منجر به افزایش میزان طلا مصرفی توسط مردم و در نتیجه افزایش قیمت طلا گردد.

با بررسی اخبار اقتصاد جهانی می‌توانید ترید طلا را با آگاهی بیشتری انجام دهید.

استفاده از ابزار تحلیل تکنیکال برای پیدا کردن بهترین زمان ترید

تحلیل تکنیکال یا Technical Analysis به روشی گفته می‌شود که برای پیش‌بینی قیمت یک دارایی مبتنی بر گذشته قیمت و حجم معاملات آن در بازار صورت می‌گیرد. بسیاری از کارشناسان بازار، تحلیل تکنیکال را علم نمودارخوانی معرفی می‌کنند؛ چراکه بخش عمده‌ای از فرآیندهای تحلیل تکنیکال مبتنی بر نمودارهای مختلفی که در خصوص یک دارایی در دسترس است، صورت می‌پذیرد.

مهم‌ترین مزایای استفاده از تحلیل تکنیکال برای پیش‌بینی قیمت طلا عبارت‌اند از:

  1. در تحلیل تکنیکال آنچه در بازار رخ می‌دهد، به خوبی رصد می‌شود. این یک نکته بسیار مهم در خصوص معامله‌گری در بازار است. هر معامله‌گری باید دید درستی از آنچه بازار طلا در جریان است داشته باشد.
  2. به کمک تحلیل تکنیکال می‌توان زمان‌های مناسب خرید و فروش طلا را شناسایی کرد. به عبارت دیگر، یک معامله‌گر می‌تواند زمان مناسب خرید و فروش یک دارایی را تشخیص دهد که این یک امکان بی‌نظیر به شمار می‌رود.
  3.  امروزه با ابداع ابزارهای هوشمند تحلیل تکنیکال، انجام این تحلیل‌ها هم راحت‌تر و هم دقیق‌تر شده است.
  4.  قواعد ثابتی برای الگوهای مختلف تحلیل تکنیکال وجود دارد و تصمیم‌گیری مبتنی بر این الگوها صورت می‌گیرد.

از بهترین ابزارهای تحلیل تکنیکال طلا می‌توانیم به این موارد اشاره کنیم: اسیلاتورها و اندیکاتورها، پرایس اکشن‌ها و الگوهای قیمت.

سخن پایانی

شاید معامله در بازار فارکس سخت و پیچیده به نظر برسد ولی با یادگیری روش‌های معاملاتی می‌توانید سرمایه گذاری موفق در این بازار داشته باشید. بازار فارکس به دلیل جهانی بودن بهترین مکان برای معاملات ارزی شناخته می‌شود.

همان‌طور که در ابتدا اشاره کردیم وب‌سایت طلاین آموزش جامعی از سرمایه گذاری طلا در بازار فارکس را به شما عرضه می‌کند و می‌توانید با این آموزش یاد بگیرید که چگونه در این بازار جذاب و پر سود فعالیت کنید. هم‌چنین در این سایت می‌توانید با خرید طلای آب شده، پرتفوی سرمایه‌گذاری خود را متنوع‌تر کنید و ریسک‌های سرمایه‌گذاری‌تان را کاهش دهید.

گردآوری: فاطمه محمدی نویسنده سایت طلاین

 

کد خبر: ۲۵۳٬۷۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha