۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۹
تخصیص ۶.۵ همت برای اعطای تسهیلات خُرد در دور دوم سفرهای استانی
رئیس مرکز ارتباطات مردمی دولت خبر داد

تخصیص ۶.۵ همت برای اعطای تسهیلات خُرد در دور دوم سفرهای استانی

رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری از تخصیص ۶.۵ هزار میلیارد تومان برای اعطای تسهیلات خُرد در دور دوم سفرهای استانی رئیس‌جمهور خبر داد.

به گزارش بازار، حجت‌الاسلام احمد صالحی روز یکشنبه در حاشیه نشست پاسخگویی برخط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به تماس‌های مردمی به خبرنگاران گفت: در سفر استانی رئیس‌جمهور به کردستان برای اولین بار شرایطی ایجاد شد که ۱۵۰ نفر از زندانیان دیه و کسانی که به دلیل مسائل مالی زندانی بودند، به کانون پر مهر خانواده‌هایشان برگشتند.

وی با اشاره به روند معمول آزادسازی این دسته از زندانیان افزود: به لطف الهی و با مساعدت‌های انجام شده، از حمایت‌های معاونت اجرایی ریاست جمهوری و مجموعه‌های خَیّرین و مردم‌نهاد هم استفاده خواهیم کرد که ظرفیت بیشتری برای آزادسازی این زندانیان ایجاد شود.

حجت‌الاسلام صالحی ادامه داد: این موضوع از کردستان که پاره تن ایران زمین است آغاز شده و در سفرهای استانی دیگر نیز ادامه پیدا خواهد کرد.

رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری در پاسخ به این سؤال که آزادسازی زندانیان مشمول چه افرادی می‌شود، گفت: این آزادسازی شامل افرادی می‌شود که به دلیل مشکلات مالی زندانی هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین صالحی با بیان اینکه بخشی از این زندانیان سال‌های زیادی محبوس هستند، اظهار کرد: ما یک‌سری ضوابط داریم که بر اساس رویکرد ستاد دیه این اتفاق رقم می‌خورد که ابتدا قوه قضاییه لیست را آماده می‌کند و بر اساس کارشناسی به ما ارائه می‌دهد و ما اقدام خواهیم کرد.

وی با اشاره آزادی زندانیان مهریه گفت: اداره کل رسیدگی به درخواست‌ها و شکایت‌های مرکز از قبل کار کارشناسی انجام می‌دهد و در سفر رونمایی می‌شود.

رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری درباره تعداد زندانیان آزاد شده در جریان سفر رئیس‌جمهور به کردستان گفت: آمار دقیق زندانیانی که آزاد شده‌اند ۱۵۰ نفر است که از این میان ۲۵ نفر همان شب در مراسم آزاد شدند و در خصوص بقیه نیز ظرف همین هفته اقدام خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین صالحی در پاسخ به سؤالی درباره دستور رئیس‌جمهور مبنی بر عادی نشدن شنیدن مطالبات و صدای مردم گفت: روز چهارشنبه که رئیس‌جمهور در جلسه هیأت دولت این دستور را داد، روز شنبه به سراسر کشور در وزارتخانه‌ها و استانداری‌های سراسر کشور بخشنامه شد که درباره تمامی موارد از قبل مانده گزارش ارائه و علت ماندگاری نامه‌ها ارائه شود.

وی ادامه داد: ضمن اینکه نظارت میدانی ما از هفته قبل آغاز شد و تا این لحظه از سه دستگاه اجرایی همچون وزارت اقتصاد و دارایی و سازمان امور مالیاتی بازدید داشتیم و از مجموعه‌های مشابه نیز بازدید میدانی خواهیم داشت؛ چرا که مسائل و مشکلات مردم اولویت اول و خط قرمز دولت انقلابی است.

رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری در پاسخ به سؤال دیگری درباره موضوع دریافت وام به‌عنوان یکی از دغدغه‌های مردم گفت: با طرح موضوع در شورای عالی پول و اعتبار و مکاتبه‌ای که با بانک مرکزی انجام شد، ۶.۵ همت تسهیلات خُرد برای دور دوم سفرهای استانی اختصاص داده و ابلاغ شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین صالحی تصریح کرد: تلاش داریم که بتوانیم مبلغ وام را با توجه به مشکلات معیشتی مردم افزایش دهیم که رضایتمندی مردم هم در شهرستان و هم در مرکز رقم بخورد.

وی درباره موضوع ضامن برای دریافت وام هم توضیح داد: یکی از موضوعاتی که ما در وزارت اقتصاد و دارایی با حضور معاونین و مسئولان بانک مرکزی و مجموعه‌های بانکی به‌عنوان یکی از دغدغه‌های مردم مطرح کردیم همین موضوع ضامن بود که این موضوع را پیگیری کرده و به‌صورت مستمر نیز رصد، پایش و نظارت لازم را در این زمینه خواهیم داشت.

کد خبر: ۲۵۳٬۷۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha