۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۸
دولت آلمان از استراتژی خود برای مقابله با «صنعتی زدایی» رونمایی کرد
اعمال معافیت‌های مالیاتی ۵۰ میلیارد یورویی برای صنایع؛

دولت آلمان از استراتژی خود برای مقابله با «صنعتی زدایی» رونمایی کرد

دولت آلمان، در حال برنامه‌ریزی برای اعمال برخی سیاست‌های جدید از جمله اعمال معافیت‌های مالیاتی ۵۰ میلیارد یورویی در مورد صنایع و کسب‌وکارهای این کشور است.

به گزارش بازار، رابرت هابک، وزیر اقتصاد و امور اقلیمی آلمان در یک کنفرانس مطبوعاتی و در راستای برنامه جدید صنعتی دولت این کشور، با انتقاد از به‌کارگیری عبارت «آلمان مرد بیمار اروپا»، از استراتژی جدید صنعتی این کشور برای مقابله با «صنعتی زدایی» آلمان رونمایی کرد. او گفت: آلمان به عنوان یک کشور صنعتی قوی دارای پیشینه طولانی است و ما می‌خواهیم این کشور مسیر فعلی خود را ادامه دهد.

بر اساس استراتژی صنعتی جدید دولت آلمان، این کشور در حال برنامه‌ریزی برای اعمال معافیت‌های مالیاتی به ارزش ۵۰ میلیارد یورو در چهار سال آینده است تا به صنایع و کسب‌وکارهای این کشور در مقابله با افزایش قیمت‌های انرژی کمک کند.

در این استراتژی کسب‌وکارهای کوچک و متوسط مورد توجه ویژه قرار گرفته‌اند. دولت آلمان مبالغ بسیاری را برای حمایت از این کسب‌وکارها و دیگر صنایع سنگین تزریق خواهد کرد تا آن‌ها بتوانند به حیات اقتصادی خود ادامه دهند.

همچنین قرار است در قالب این استراتژی، قوانین مالی و پولی فعلی آلمان که به مثابه عامل افزایش‌دهنده بدهی در صنایع آلمان عمل می‌کنند، بازنگری شوند. وزیر اقتصاد آلمان دراین‌باره از رایزنی با وزارت دارایی این کشور خبر داده و گفته است: هزینه اضافی تحمیلی بر صنعت آلمان باز تنظیم خواهد شد.

وزیر اقتصاد آلمان همچنین خواستار توافق در مورد قیمت‌های برق و تخفیف برای برخی از بخش‌های صنعت از طریق یارانه‌های دولتی شده است.

به گفته وزیر اقتصاد آلمان، اقتصاد این کشور در سال ۲۰۲۳ کوچک‌شده و تعداد ورشکستگی‌ها نیز در حال افزایش بوده و امواج ورشکستگی‌ها صنایع را تهدید می‌کند و از سوی دیگر روابط تجاری آلمان و چین نیز از مدت‌ها پیش باعث وابستگی آلمان شده است.

برای غلبه بر این چالش‌ها علاوه بر معافیت مالیاتی ۵۰ میلیارد یورویی برای صنعت آلمان در چهار سال آینده قرار است، تسریع در گسترش شبکه‌های برق و زیرساخت‌های هیدروژنی، مدرن سازی خطوط ریلی پل‌ها و جاده‌ها، کاهش بوروکراسی تسریع در برنامه‌ریزی و مراحل تصویب، ذخیره‌سازی سوخت در مخازن زیرزمینی، عقد قراردادهای تجاری جدید، کمک به صنایع انرژی بر در آلمان با کاهش قیمت صنعتی برق، ایجاد انگیزه‌های مالی برای افراد جهت تداوم کار و تولید، ارائه تسهیلات به کارگران مهاجر به آلمان و نظارت متوازن و برابر بر شرکت‌های بزرگ و متوسط در دستور کار دولت این کشور قرار بگیرد.

کد خبر: ۲۵۳٬۵۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha