۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۰۵:۲۸
تولید پارچه جوابگوی کشور نیست| چاره ای جز واردات نداریم
در گفتگو با بازار؛

تولید پارچه جوابگوی کشور نیست| چاره ای جز واردات نداریم

گرگان- صفوی، رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگان گرگان گفت: در کشور واردات بی‌رویه پارچه نداریم زیرا به آن حجم از تولید نرسیده‌ایم که بتوانیم پارچه مورد نیاز کشور را تأمین کنیم.

سعید صفوی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: ما در کشور واردات بی‌رویه پارچه نداریم زیرا به آن حجم از تولید نرسیده‌ایم که بتوانیم پارچه مورد نیاز کشور را تأمین کنیم.

رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی گرگان بیان کرد: با توجه به این که واردات پوشاک ممنوع است، هم اکنون واحدهای پرشمار تولید پوشاک در کشور فعال شده که به مواد اولیه ای همچون پارچه نیاز دارد و این مسأله در مورد مبلمان هم صدق می کند.

وی با بیان این که پارچه نوعی ماده اولیه است که برای تولید پوشاک، مبلمان، تشک و غیره به کار می رود و کاربردهای بسیاری دارد، اضافه کرد: هنگامی که تولید پارچه در کشور نداریم بهتر است که این ماده برای رونق بخش پوشاک وارد شود.

صفوی با اشاره به فعالیت یک شرکت تولید پوشاک در کشور با اشتغال زایی ۹۰۰ نفر، گفت که مواد اولیه، دستگاه‌ها و تجهیزات و مهندسان و استادکاران این مجموعه از ترکیه وارد کشور شده و توانسته تولیدات خوبی را در کشور عرضه کند.

وی تصریح کرد: باید کیفیت پارچه وارداتی بالا باشد نه اینکه جلوی واردات گرفته شود.

رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی گرگان تصریح کرد: وقتی کالایی با این حجم وارد می شود یعنی نیاز آن در کشور موجود است و امیدواریم که تولید آن در کشور مقرون به صرفه شود تا سرمایه‌گذاران به سمت تولید پارچه باکیفیت بروند.

صفوی تاکید کرد: ما حتی نتوانستیم در مورد پارچه چادر مشکی که مصرف بالایی در کشور دارد به خودکفایی برسیم.

طبق گفته وی بعد از کشاورزی، صنعت نساجی بیشترین اشتغال را در دنیا دارد.

کد خبر: ۲۵۳٬۵۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha