۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۱
۲.۴ میلیون تن کالای اساسی وارد مازندران شد
سرپرست نظارت گمرکات مازندران:

۲.۴ میلیون تن کالای اساسی وارد مازندران شد

نوشهر- جمشیدی، سرپرست حوزه نظارت گمرکات مازندران گفت: طی سال جاری دو میلیون ۴۵۷ هزار تن کالای اساسی از طریق گمرکات به استان وارد شد.

امیرجمشیدی در گفت وگو با خبرنگار بازار گفت: در هفت ماهه سال جاری دومیلیون و ۴۵۷ هزارتن انواع کالاهای اساسی به ارزش یک میلیارد و ۲۷۷ میلیون دلار وارد شد که با اختصاص ۹۴ درصد از وزن و ۹۰ درصد از ارزش کل واردات در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش ۱۱۹ درصدی در وزن و ۹۶ درصد افزایش در ارزش داشته است.

سرپرست حوزه نظارت گمرکات مازندران میزان واردات هفت ماهه سال جاری به دو میلیون و ۶۰۵ هزار تن و به ارزش یک میلیارد و ۴۱۲ میلیون دلار رسید که از افزایش ۱۰۲درصدی در وزن و ۷۷ درصدی در ارزش نسبت به مدت مشابه سال قبل برخوردار بوده است.

وی ادامه داد: پنج قلم عمده کالاهای وارداتی در این مدت به چربی ها و روغن های حیوانی و دامی با ۵۰۱ میلیون دلار، ذرت دامی با ۴۷۰ میلیون دلار و جو دامی با ۲۶۵ میلیون دلار، کک متالوزی با ۴۳ میلیون دلار و گندم با ۳۰میلیون دلار اختصاص یافته است.

جمشیدی همچنین ۵ کشور عمده مبدا کالاهای وارداتی را به ترتیب شامل امارات متحده عربی با ۵۳۳ میلیون دلار، ترکیه با ۳۷۸ میلیون دلار، روسیه با ۱۹۱ میلیون دلار، انگلستان با ۶۹ میلیون دلار و عمان با ۶۴ میلیون دلار ذکر کرد.

کد خبر: ۲۵۳٬۵۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha