۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۲
واگذاری زمین با متراژ ۵۰۰ متر با هدف ساخت مسکن اقتصاد محور
عضو کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد

واگذاری زمین با متراژ ۵۰۰ متر با هدف ساخت مسکن اقتصاد محور

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به مصوبه مجلس در برنامه هفتم جهت توسعه عرضی شهرها گفـت: این امر با هدف تشویق مردم برای مهاجرت و سکونت در روستاها و مناطق مرزی لحاظ شد.

به گزارش بازار، اقبال شاکری با اشاره به مصوبه برنامه هفتم توسعه مجلس در خصوص توسعه عرضی شهرها گفـت: در مصوبه برنامه هفتم اجازه توسعه شهرهای کوچک، میانی و شهرهای مناطق مرزی در جهت ساخت مسکن داده شده تا مطابق قوانین و مقررات اقدام کنند تا با افزایش جمعیت در مناطق مرزی، امنیت نیز افزایش پیدا کند.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس با اشاره به حذف شرط ۵ سال سکونت برای دریافت زمین در مناطق مرزی با هدف افزایش مهاجرت معکوس اظهار کرد: این امر با هدف تشویق مردم برای مهاجرت و سکونت در روستاها و مناطق مرزی در برنامه هفتم توسعه لحاظ شده است.

این نماینده مردم در مجلس اظهار کرد: از طرفی در برنامه هفتم توسعه نیز تاکید شده زمین‌ها با هدف ساخت مسکن معیشت محور به مردم واگذار شود تا دیگر اعضای خانواده برای کار به شهر دیگری نروند. در همین راستا زمین‌های با متراژ ۲۰۰ الی ۵۰۰ متری به مردم داده می‌شود تا ضمن ساخت مسکن با متراژی مناسب، مابقی اراضی با هدف ایجاد کار و فعالیت اقتصادی مورد استفاده قرار بگیرند کما اینکه هم اکنون نیز در روستاها فعالیت‌های اقتصادی میان خانواده ها توزیع شده و خانواده محور است.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه اراضی تحویلی به مردم برای ساخت مسکن مطابق با سند آمایش سرزمینی است عنوان کرد: با توجه به این که اراضی جهت ساخت مسکن مورد استفاده قرار می‌گیرند، محدودیت‌های مواد ۹ و ۱۰ قانون جهش تولید مسکن در خصوص اراضی کشاورزی درجه یک و دو و سایر زمین‌ها مورد تاکید در قانون، باید رعایت شوند. امیدواریم با این امر از وسعیت سرزمینی کشورمان نهایت استفاده را داشته باشیم و از تمرکز جمعیت در کلانشهرها کاسته شود.

کد خبر: ۲۵۳٬۴۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha