۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۰
گسترش همکاری‌های ایران و تاجیکستان در بخش آب و خاک و کشاورزی

گسترش همکاری‌های ایران و تاجیکستان در بخش آب و خاک و کشاورزی

همکاری‌های ایران و تاجیکستان در زمینه آب و خاک بخش کشاورزی و سامانه‌های نوین آبیاری گسترش می‌یابد.

به گزارش بازار، ‌ صفدر نیازی شهرکی صبح امروز شنبه در حاشیه بیست و پنجمین کنگره بین‌المللی آبیاری و زهکشی، با هیات اعزامی تاجیکستان به این کنگره در نشستی شرکت کرد.

در این نشست مقرر شد؛ با توجه به این که سال آینده کارگاه بین‌المللی زهکشی توسط کمیته بین‌المللی آبیاری و زهکشی در کشور تاجیکستان برگزار می‌ِشود، همکاری‌های ایران و تاجیکستان نیز در این زمینه توسعه یابد و ایران بخصوص معاونت آب ‌و خاک وزارت جهاد کشاورزی در حوزه سامانه‌های نوین آبیاری با توجه به تجارب خوبی که دارد، نمایشگاه کاملی را در حاشیه این کارگاه برگزار کند.

همین‌طور در این نشست مقرر شد دو کشور به منظور تبادل اطلاعات و دانش روز در زمینه‌های مختلف، کارگاه‌های آموزشی مورد نیاز طرفین را با هم برگزار کنند.

همکاری دو کشور در زمینه‌های مختلف از جمله تولید و تهیه لوازم و تجهیزات آبیاری و همین‌طور تجهیزات با مصرف انرژی کمتر از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست بود.

نکته مهم‌تر این که قرار شد طرفین تفاهم‌نامه همکاری بین دو کشور تهیه کنند تا در حاشیه همین کنگره امضا شود.

در پایان این نشست طرفین برای بازدید از فعالیت‌های بخش کشاورزی و آشنایی بیشتر با ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بخش آب و خاک از یکدیگر دعوت به عمل آوردند.

بنابراین گزارش، در این نشست معاون آژانس آبیاری و اصلاح خاک کشور تاجیکستان و همین‌طور دبیرکل کمیته آبیاری و زهکشی این کشور، فریبرز عباسی مشاور وزیر و مجری طرح سامانه‌های نوین آبیاری و نی‌ریزی پیشکسوت آبیاری و عضو کمیته ملی آبیاری و زهکشی ایران حضور داشتند.

کد خبر: ۲۵۳٬۴۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha