۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۹
سیزدهمین جلسه شورای عالی مسکن برگزار شد
با حضور رئیس جمهور؛

سیزدهمین جلسه شورای عالی مسکن برگزار شد

در جلسه شورای عالی مسکن گزارشی از اقدامات انجام شده درباره بازار اجاره و پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن ارائه شد.

به گزارش بازار، سیزدهمین جلسه شورای عالی مسکن امروز با حضور رئیس جمهور برگزار شد. در سیزدهمین جلسه شورای عالی مسکن، وزیر راه و شهرسازی گزارشی از اقدامات انجام شده درباره بازار اجاره مسکن، پیشرفت طرح‌های نهضت ملی مسکن، واگذاری انفرادی و گروهی زمین و قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ارائه کرد.

همچنین استاندار هرمزگان گزارشی از تامین و آماده سازی زمین برای نهضت ملی مسکن، واگذاری زمین به صورت انفرادی و گروهی به متقاضیان واجد شرایط و چگونگی اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و عملکرد بانک‌های استان در پرداخت تسهیلات بانکی ارائه کرد.

در این جلسه، بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی از پیگیری اجرای پرداخت تسهیلات مسکن و تعیین تکلیف خط اعتباری ویژه ساخت مسکن گزارشی ارائه کرد.

تعیین تکلیف ارائه فولاد و سیمان خارج از بورس کالا موضوعی است که وزیر صنعت، معدن و تجارت در سیزدهمین جلسه شورای عالی مسکن درباره آن گزارش داد.

جلسات شورای عالی مسکن از ابتدای سال ماهانه به طور منظم برگزار و دوازدهمین جلسه، سوم مهر ماه برگزار شد که مهمترین دستور آن کاهش قیمت تمام شده ساخت مسکن و پرداخت تسهیلات بانکی بود.

شورای عالی مسکن بر اساس ماده ۲ قانون جهش تولید مسکن برای هماهنگی بیشتر و تسریع در ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی تشکیل شد.

وزیر راه و شهرسازی به عنوان دبیر شورا و وزرای نیرو، کشور، امور اقتصادی و دارایی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دفاع، جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، رئیس کل بانک مرکزی، رئیس سازمان برنامه و بودجه، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و یک نفر از اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای عالی مسکن را تشکیل می‌دهند.

کد خبر: ۲۵۳٬۴۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha