۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۷
تقویت طلای جهانی در پی تضعیف بازار کار آمریکا

تقویت طلای جهانی در پی تضعیف بازار کار آمریکا

انتشار داده‌های ضعیف‌تر از انتظار بازار کار آمریکا، افزایش مستحکمی را در بازار طلای جهانی رقم زد.

به گزارش بازار، انتشار داده‌های ضعیف‌تر از انتظار بازار کار آمریکا موجب لغزش بازده اوراق خزانه‌داری ایالات متحده شد و امید بازار طلای جهانی را به اتمام افزایش نرخ‌های بهره از سوی فدرال رزرو بالا برد و در پی آن صعود طلای جهانی را در روز جمعه رقم زد.

نرخ بازار لحظه‌ای انس طلای جهانی (ساعت ۸:۲۰ IRST)، با افزایش ۰.۴ درصدی، در قیمت ۱۹۹۲.۹ دلار معامله شد. امروز بازار آتی طلای جهانی هم با صعود ۰.۳ درصدی به قیمت ۱۹۹۹.۹ دلار به ازای هر انس رسید.

رشد بازار کار آمریکا در اکتبر، کاهشی فراتر از پیش‌بینی را تجربه کرد و همزمانی آن با افت تورم دستمزد می‌تواند بیانگر کاهش فعالیت در بازار کار باشد. داده‌های ماه اکتبر نشان از افزایش ۱۵۰ هزار نفری اشتغال آمریکا داشته اما پیش‌بینی اقتصاددانان از این رقم، افزایشی ۱۸۰ هزار نفری بوده است.

فیلیپ استریبل (Phillip Streible)، استراتژیست ارشد بازار در Blue Line Futures شیکاگو گفت: آمار بازار کار، لزوم توقف افزایش نرخ‌های فدرال رزرو را هشدار داد که موجب صعود بازار طلا شد.
نرخ‌های بهره بالاتر می‌تواند هزینه فرصت دارایی‌های بدون بازده بهره‌ای را کاهش داده و از جذابیت آنها بکاهد.

همگام با انتشار داده‌های ضعیف بازار کار، افت یک درصدی بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله آمریکا مشاهده شد که به حداقل مقدار خود در یک ماه اخیر رسیده است. هر دو عامل از نواحی متفاوتی موجب جذابیت بیشتر بازار طلای جهانی شد.

به استناد CME FedWatch tool، می‌توان بیان کرد: اکنون ۹۵ درصد معامله‌گران انتظار ثبات نرخ‌های بهره از سوی فدرال رزرو را در ماه دسامبر داشته و این در حالی است که قبل از انتشار داده‌های بازار کار تنها ۸۰ درصد سرمایه‌گذاران چنین انتظاری را می‌بردند.

به گفته کاریج ارلام (Craig Erlam)، تحلیل‌گر ارشد بازار در ONADA، باید توجه شود که نرخ ۲ هزار دلار یک حد ذهنی بسیار مهم برای انس طلا بوده و یک شاخص حرکتی است که فعلا با آن دست و پنجه نرم می‌کند.

همچنان مناقشات آسیای جنوب غربی نزد سرمایه‌گذاران حائز اهمیت است. چرا که با شروع جنگ، قیمت طلای جهانی ۷ درصد صعود را از سوی تقاضای پناهگاه امن تجربه کرد.

تایی یانگ (Tai Wong)، یک معامله‌گر مستقل در بازار فلزات نیویورک، گفت: با اینکه انتظار صلح میان فلسطین و رژیم صهیونیستی به چشم نمی‌خورد، اما بنظر نمی‌رسد در کوتاه‌مدت آتش منازعات به منطقه کشیده شود. با وجود شتاب زیاد افزایش قیمت طلا از اوایل ماه جاری، توقع ثبات قیمت یا حتی اصلاح کوچک از آن می‌رود.

در گروه فلزات گرانبها؛ قیمت هر اونس نقره با اوج‌گیری ۲.۲ درصدی به ۲۳.۲ دلار رسید و قیمت اونس پلاتین نیز با افزایش ۱.۷ درصدی در ۹۴۲.۹ دلار معامله شد.

کد خبر: ۲۵۳٬۳۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha