۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۳
۵۰ طرح آبرسانی در زنجان بهره برداری می شود
همزمان با سفر رییس جمهور؛

۵۰ طرح آبرسانی در زنجان بهره برداری می شود

زنجان- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب زنجان با اشاره به بهره برداری از ۵۰ طرح آبرسانی روستایی استان همزمان با سفر رئیس جمهور، جمعیتی افزون بر ۲۶ هزار نفر از نعمت آب آشامیدنی سالم و پایدار بهره مند می شوند.

به گزارش بازار و به نقل از شرکت آب و فاضلاب زنجان، علیرضا جزقاسمی گفت: برای اجرای این طرح ها اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال از منابع مختلف از جمله ردیف های اعتباری ملی و استانی اختصاص یافته است.

وی افزود: برای آبرسانی به این ۵۰ روستا ۶۹ کیلومتر عملیات احداث و اصلاح خط انتقال آب اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب زنجان بیان کرد: اصلاح و توسعه ۲۸ کیلومتر شبکه توزیع آب و احداث ۱۶ باب مخزن ذخیره آب با ظرفیت بیش از ۳۵۰۰ متر مکعب نیز از دیگر بخش های این طرح آبرسانی است.

جزقاسمی یادآور شد: حفر و تجهیز ۱۴ حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق، احداث پنج رشته قنات، دو باب ایستگاه پمپاژ و یک دهنه چشمه نیز از دیگر اقدامات شرکت آب و فاضلاب برای آبرسانی به این ۵۰ روستا بوده است.

وی تاکید کرد: توسعه و ارتقای خدمات آبرسانی به مناطق روستایی جزء اولویت های کاری شرکت آب و فاضلاب بوده که شرکت آبفا استان زنجان در این زمینه جزء استانهای پیشرو محسوب می شود.

مدیرعامل شرکت آبفای زنجان گفت: هم اکنون ۶۳۱ روستا در استان با جمعیتی نزدیک به ۳۰۰ هزار نفر تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب قرار دارند.

جزقاسمی خاطرنشان کرد: اجرای طرح های آبرسانی در استان زنجان در قالب های متنوعی از جمله عملیات جهاد آبرسانی، آبرسانی توسط خیّرین، اجرای طرح های رفع تنش آبی و آبرسانی مشارکتی با حضور اهالی، دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها در جریان است.

کد خبر: ۲۵۳٬۳۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha