۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۶
عناصر مختل کننده در سودآوری صنعت طیور گلستان حذف شوند
رئیس کمیسیون اقتصاد کلان اتاق بازرگانی گرگان:

عناصر مختل کننده در سودآوری صنعت طیور گلستان حذف شوند

گرگان- رئیس کمیسیون اقتصاد کلان اتاق بازرگانی گرگان با بیان این که صنعت مرغ و طیور گلستان بین مناطق مختلف کشور سرآمد است، گفت: باید با عزم همگانی، عناصر مختل کننده در سودآوری این صنعت حذف شوند.

به گزارش خبرنگار بازار، رضا مبصری شامگاه پنج شنبه در جلسه تنظیم بازار گلستان اظهارکرد: بحث ما سامانه ستکاوا (سامانه تامین و توزیع محصولات و فرآورده‌های کشاورزی) و یا سامانه‌های دیگری مثل سامانه جامع تجارت نیست.

رئیس کمیسیون اقتصاد کلان اتاق بازرگانی گرگان افزود: همه این سامانه‌ها به مسائل و مشکلاتی دچار هستند که حتی در برخی موارد منجر به معرفی تولیدکنندگان صنعت مرغ و طیور به محاکم قضایی هم می‌شود؛ با این وجود در همین راستا با حضور در محاکم قضایی ادله خویش را ارائه می‌دهیم.

وی گفت: فعالان صنعت مرغ و طیور از شفاف سازی نگران و واهمه‌ای ندارند، صنعت مرغ و طیور گلستان سرآمد همه استان‌های کشور است و صیانت از آن یک وظیفه همگانی تلقی می‌شود.

مبصری ادامه داد: هر فرایندی که موجب اختلال در فرایند سودآوری مانایی صنعت مرغ و طیور می‌شود باید برطرف شود؛ ما هیچ مشکلی با مسائل فنی سامانه ستکاوا نداریم بلکه برخی مسائل رویکردی سامانه نیازمند بازنگری است.

رئیس کمیسیون اقتصاد کلان اتاق بازرگانی گرگان افزود: به عنوان مثال وقتی مرغ در بازار کمیاب یا گران می‌شود ستکاوا با تعیین سقف، موجب محدودیت در توزیع می شود اما موقعی که قیمت مرغ ارزان می‌شود و خریداری برای آن نیست؛ باید چاره اندیشی شود.

مبصری گفت: چالش های فرآیندی سامانه ستکاوا نباید منجر به معرفی فعالان این صنعت به ویژه مدیران کشتارگاه ها به تعزیرات شود.

وی ادامه داد: بر اساس آمارهای موجود به طور متوسط هر کشتارگاه از ابتدای سال تاکنون با ۲۰ فقره پرونده تعزیراتی روبرو بوده است.

رئیس کمیسیون اقتصاد کلان اتاق بازرگانی گرگان گفت: اگر مدیر یک کشتارگاه فقط ۱۰ روز برای پیگیری هر پرونده زمان صرف کند، یعنی حدود ۲۰۰ روز از سال را درگیر مباحث مرتبط با پرونده‌های تعزیرات صرف کرده است؛ فرصتی که می‌توانست برای توسعه و رونق این صنعت پیش بینی شود.

کد خبر: ۲۵۳٬۲۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha