۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۲
اصلاح جاده های بین مزارع در گلستان نیازمند ردیف ملی است 
مدیر آب و خاک جهادکشاورزی گلستان:

اصلاح جاده های بین مزارع در گلستان نیازمند ردیف ملی است 

گرگان- مدیر آب و خاک جهادکشاورزی گلستان گفت: علی رغم تصویب در کمیسیون کشاورزی اما درج ردیف ملی برای اصلاح جاده های بین مزارع که توقع بجای کشاورزان بوده، اتفاقی رقم نخورده است.

علی نصرتی در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: در سال گذشته، ۷۵ میلیارد تومان اعتبار استانی و ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبار ملی برای پروژه های حوزه آب و خاک استان جذب شد.

مدیر آب و خاک جهادکشاورزی گلستان افزود: اعتبارات مصوب استانی ۱۸۱ میلیارد تومان بود که تنها ۳۰ درصد آن جذب شده است.

وی گفت: از ۱۶۰ هزار هکتار اراضی اولویت دار استان تا کنون ۱۱۲ هزار هکتار زهکشی شده و ۴۰۰ میلیارد تومان هم بدهی در این بخش وجود دارد که علی رغم مکاتبات متعدد هنوز ریالی محقق نشده است.

نصرتی گفت: برخی از پروژه ها در این حوزه هم ناقص بوده و متوقف شده که قطعا مشکلاتی را برای اراضی کشاورزی ایجاد می کند.

وی ادامه داد: ۱۱ آببندان با مساحت ۱۱۰ هکتار و اعتبار ۷۴ میلیارد تومان در دست اقدام است.

نصرتی تصریح کرد: همچنین نصب سامانه های نوین آبیاری در حال انجام بوده اما کسری اعتبار بسیار زیادی در این بخش وجود دارد.

وی اضافه کرد: پروژه شاخص این حوزه با مساحت ۴ هزار هکتار در روستای وحدت انبارالوم قرار دارد که فاز نخست آن با مساحت هزار و ۶۹۰ هکتار در سفر ریاست جمهور به گلستان افتتاح خواهد شد اما این پروژه نیز ۶۰ میلیارد تومان بدهی دارد.

مدیر آب و خاک جهادکشاورزی گلستان ادامه داد: ۳۵ قنات با اعتبار ۱۳ میلیارد تومان در دست اقدام وجود دارد که رشد بسیار خوبی را در این حوزه شاهد بودیم.

نصرتی گفت: علی رغم تصویب در کمیسیون کشاورزی اما درج ردیف ملی برای اصلاح جاده های بین مزارع که توقع درست کشاورزان بوده، اتفاقی رقم نخورده است و با اعتبار ردیف های استانی هم در حد مرمت جزیی می توان اقداماتی را انجام داد.

وی بیان کرد: توافقاتی با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در خصوص قنوات، آبندان ها و کانال های آبیاری انجام شده که از ۳۷ هزار میلیارد تومان قراردادی که قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) برای سراسر کشور دارد، دو هزار و ۱۰۰ میلیارد مربوط به گلستان بوده که نیازمند پیگیری ملی است.

کد خبر: ۲۵۳٬۱۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • دوست IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
      0 0
      دستگاه‌های دولتی برای کوچکترین کار بپیمانکار مراجعه می‌نمایند درحالیکه اکثرادارای قسمت فنی ومهندسی وادوات لازم هستندجاده های روستایی وبین مزارع دارای اعوجاج فر اوان وتصمیم آن هزینه بالایی می‌طلبد که بهتر ابتدا این مشکل را حل نمایند درمورد قنوات استان گلستان مشکل اصلی چاه‌های غیر مجاز ومجاز است ک که درنزدیکی مادر چاه قنات حفر واب قنات را جذب می‌کنند