۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۰۵:۲۹
افزایش اجرت مجریان ذی صلاح در قالب قانون انجام شود
دبیر انجمن انبوه سازان گلستان:

افزایش اجرت مجریان ذی صلاح در قالب قانون انجام شود

گرگان- دبیر انجمن انبوه سازان گلستان با حمایت از واقعی شدن حق الزحمه و اجرت مجریان ساختمان، گفت: هرگونه افزایش اجرت مجریان باید در قالب قانون انجام شود.

به گزارش خبرنگار بازار، حمیدرضا محبی شامگاه شنبه در جلسه با رئیس سازمان نظام مهندسی و مدیرکل راه و شهرسازی گلستان اظهارکرد: هیچ یک از اعضای انجمن انبوه سازان مسکن مخالفتی در پرداخت هزینه‌های خدمات مهندسی به ویژه برای مجریان ندارد اما باید ساز و کاری قانونی برای اصلاح اجرت‌ها و حق العمل‌های پیش بینی شده ترسیم شود.

دبیر انجمن انبوه سازان گلستان افزود: حدود ۵۰ الی ۶۰ درصد اعضای کانون انبوه سازان مسکن را مهندسان عضو سازمان نظام مهندسی تشکیل می‌دهند و سایر اعضا معماران تجربی بوده که در برخی موارد همتراز با مهندسان پایه یک هستند.

وی ادامه داد: باید بند و استناد قانونی مشخصی تعیین شود تا بر این اساس بتوانیم موضوع اصلاح اجرت خدمات مهندسان را برای انبوه سازان تبیین کنیم.

محبی ‌گفت: باید تعرفه ها واقعی و درخور شأن مهندسان باشد، برخی نرخ‌ها حتی هزینه ایاب و ذهاب مهندسان را هم جبران نمی‌کند.

عضو انجمن انبوه سازان گلستان گفت: دغدغه همه اعضای نظام مهندسی، انجمن مجریان و انبوه سازان ساخت مسکن با کیفیت و مطلوب است و از این حیث و به سبب بهره‌مندی از جامعه مهندسان ساختمان توانمند، این قشر از افتخارات گلستان به حساب می‌آیند.

وی ادامه داد: باید با نقش آفرینی اداره کل راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی و با مشارکت انبوه سازان و انجمن مجریان به فصل مشترکی در خصوص نرخ خدمات برسیم.

دبیر انجمن انبوه سازان گلستان گفت: اعتقاد ما این است که مجریان واقعی، مجریان انبوه ساز هستند که در ساختمان‌ها هزینه کرده و پول خرج می‌کنند.

کد خبر: ۲۵۳٬۰۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha