۴ میلیون خانوار تحت پوشش فیبر نوری قرار گرفته‌اند
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

۴ میلیون خانوار تحت پوشش فیبر نوری قرار گرفته‌اند

زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه تاکنون ۴ میلیون خانوار تحت پوشش فیبرنوری قرار گرفته اند، گفت: پروژه فیبر نوری در ۹۰ شهر کشور به اتمام رسیده است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، عیسی زارع پور، درباره نارضایتی‌ها از سرعت پائین اینترنت و فعالیت های وزارت ارتباطات برای رفع مشکلات در این بخش، گفت: نوسازی زیرساخت های ارتباطی کشور یکی از مهمترین پروژه های اساسی وزارت ارتباطات بوده فعالیت ها در این بخش دنبال می شود.

وی با بیان اینکه پروژه فیبرنوری یکی از مهترین پروژه ها در بخش نوسازی زیرساخت های ارتباطی است، بیان کرد: پروژه فیبر نوری در ۲۰۰ شهر آغاز شده است و دست اندرکاران این وزارتخانه مشغول عملیات اجرای آن هستند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: هم اکنون پروژه فیبر نوری در ۹۰ شهر کشور به اتمام رسیده است و در این ۹۰ شهر سرعت اینترنت برای ارائه خدمات به مردم تا ۱۰۰۰ مگابیت بر ثانیه است که ۸۰ برابر سرعت فعلی و ADSL و تکنولوژی است که بر روی سیم مسی به مردم ارائه می شد.

زارع پور با بیان اینکه اجرای عملیات فیبر نوری اتفاق بسیار بزرگی را در کشور رقم خواهد زد، بیان کرد: ان شاءالله ما امکان بهره مندی از فیبر نوری در تمام شهرها را تا پایان فعالیت دولت به فضل الهی فراهم خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۴ میلیون خانوار تحت پوشش فیبرنوری قرار گرفته اند و تا پایان سال این رقم به ۸ میلیون خانوار می رسد، بیان کرد: هموطنان عزیزمان اگر قصد دارند تا متوجه شوند این امکانات در محل زندگی شان وجود دارد، می توانند به سایت www.iranfttx.ir مراجعه کنند. اگر هموطنان طی جستجو متوجه شدند که تحت پوشش قرار گرفته اند، با اعلام درخواست، اپراتور مکلف است ظرف یک ماه این سرویس را برای آنها فراهم کند. اگر هم تحت پوشش نباشند در سایت مذکور به انها گفته خواهد شد که نوبت آنها چه زمانی است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه و در پاسخ به سوالی دیگری درباره ثبت شکایات متعدد پیرو نحوه فعالیت مخابرات در کشور بیان کرد: روی زیرساخت های ارتباطی در ۱۰ سال گذشته سرمایه گذاری صورت نگرفته است و این زیرساخت ها فرسوده است و طبیعتا میزان نارضایتی از این بخش زیاد است.

وی با اشاره به مبحث نوسازی زیرساخت های ارتباطی بیان کرد: حتما اقدامات مدنظر قرار گرفته در زمینه نوسازی زیرساخت های ارتباطی باعث خواهد شد تا ارتباطات ثابت در شهرهای کشور به اصطلاح نونوار شود چراکه پیرو این اقدامات تا دم درب منازل مردم مجهز به فیبرنوری خواهد شد و این امر می تواند شکایت در زمینه ارتباطات ثابت را به حداقل برساند.

کد خبر: ۲۵۳٬۰۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha