۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۸
در فرایند مولد سازی حدود ۷۰ ملک عرضه می‌شود
سرپرست مرکز ملی مولدسازی دارایی‌های دولت:

در فرایند مولد سازی حدود ۷۰ ملک عرضه می‌شود

سرپرست مرکز ملی مولدسازی دارایی‌های دولت گفت: در جریان مولد سازی ۱۸۰۰ ملک مازاد شناسایی شده که ۲۶ ملک آماده عرضه است و بیش از ۴۰ ملک نیز قیمت گذاری شده است که در هفته‌های آتی عرضه خواهد شد.

به گزارش بازار، حسین امیر رحیمی با بیان اینکه تاکنون تعداد املاک مازاد شناسایی شده در اجرای مولدسازی دارایی‌های دولت به ۱۸۰۰ مورد رسیده است، اظهار کرد: ما به ازای این املاک، طرح‌ها و پروژه‌هایی است که به هم متصل شده‌اند.

سرپرست مرکز ملی مولدسازی دارایی‌های دولت افزود: اکنون ۲۶ ملک را آماده عرضه داریم و بیش از ۴۰ مورد ملک نیز قیمت گذاری شده است که در هفته‌های آتی عرضه خواهد شد یعنی در مجموع در این مرحله حدود ۷۰ ملک آماده عرضه است.

حسین امیررحیمی، با اشاره به تفویض اختیار به استان‌ها افزود : در کار گروه استانی، بسیاری از املاک مازاد و طرح های ما به ازای آن‌ها با توجه به تفویض اختیار انجام شده مصوب می‌شودو مقامات استانی، مدیرکلان مرتبط با ملک و سه مقام عالی استان (معاون عمرانی استانداری، مدیر کل امور اقتصادی و دارایی و مدیرکل سازمان برنامه و بودجه) با تایید و نظارت و ریاست استاندار هر استان، این فرآیند را انجام می‌دهند.


رحیمی درباره شاخص‌های انتخاب طرح های معطل مانده نیز گفت:طرح هایی که بیش از ۱۵ سال از عمر آن‌ها گذشته، به دلایلی چون اقتصادی نبودن و عدم کارایی و همچنین مشکلات مربوط به تامین مالی طرح هاتوسط دولت تکمیل نشده اند.

وی افزود:در حال حاضر، تکلیف طرحهای استانی با نظر استان و طرح های ملی با نظر وزارتخانه و طرحهایی که بیش از ۱۵ سال از عمرشان گذشته با نظر کمیته پایه سازمان برنامه و بودجه وطرح های با پیشرفت زیر ۳۰ درصد، تعیین می‌شوند و عواید حاصل از فروش دارایی‌های مازاد هر دستگاه به طرح های اولویت دار همان دستگاه اختصاص می یابد.
سرپرست مرکز ملی مولدسازی دارایی‌های دولت گفت : گاهی به دلیل مدیریت نادرست دارایی‌های متعلق به دولت در مناطق مختلف، اتفاق افتاده که در یک محدوده جغرافیایی چند ورزشگاه با درصد پیشرفت پایین در حال احداث است که با واگذاری موارد مازاد از این‌ها می‌توانیم یک یا تعداد بیشتری از این پروژه‌ها را برای بهره‌برداری آماده کنیم.
وی تاکید کرد : سامانه اطلاع رسانی مرکز ملی مولد سازی دارایی ها جزئیات فرآیند مولدسازی دارایی‌های دولت را اعلام می کند.

کد خبر: ۲۵۳٬۰۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha