۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۲
سود بازرگانی کالاهای اساسی صفر شد
سخنگوی دولت:

سود بازرگانی کالاهای اساسی صفر شد

سخنگوی دولت گفت: دولت برای کنترل قیمت کالاهای اساسی در بازار و جلوگیری از افزایش قیمت‌ها موافقت کرد، سود بازرگانی کالاهای اساسی صفر باشد و از ابتدای سال هم این محاسبه صفر منظور شود.

به گزارش بازار، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در حاشیه جلسه هیات دولت، گفت: دولت موافقت کرد که سود بازرگانی کالاهای اساسی اعم از روغن، انواع روغن، روغن پالم و دانه‌های روغنی صفر باشد و از ابتدای سال این محاسبه صفر منظور شود تا در واردات مواد اولیه مورد نیاز برای تولید این محصولات و یا دانه‌هایی که مورد مصرف تولید صنعت روغنی و یا کشاورزی قرار می‌گیرند کاهش هزینه یا کنترل تورم هزینه‌های آنها را داشته باشیم.

سخنگوی دولت ادامه داد: مصوبه دیگر امروز هیات وزیران این بود که با توجه به اینکه به فصل‌ سرما و اوج مصرف گاز نزدیک می شویم سلسله اقدامات و تصمیماتی در این زمینه اتخاذ شود.

بهادری‌جهرمی خاطرنشان کرد: دولت در جلسه امروز به منظور رفع ناترازی در تولید صنعت گاز طبیعی و حمایت موثر از جذب سرمایه‌گذاری در این حوزه، مشوق‌هایی را تصویب کرد تا امکان سرمایه‌گذاری در حوزه تولید و گاز طبیعی فراهم شود.

وی افزود: در بخش تاسیسات مختلف، حوزه افزایش تولید و افزایش بهره‌وری مشوق‌هایی پیش‌بینی شده تا سرمایه‌گذاری اقتصادی‌تر باشد و در زمان اوج مصرف گاز در کشور کمک‌کار تراز و ایجاد تراز در تولید و مصرف گاز باشد.

کد خبر: ۲۵۳٬۰۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha