۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۶
۱۴۰ طرح برای آبرسانی به روستاهای ایلام تدوین شد
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام:

۱۴۰ طرح برای آبرسانی به روستاهای ایلام تدوین شد

ایلام- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام با اشاره به اینکه ۱۴۰ طرح برای آبرسانی به روستاهای استان تدوین شده است، گفت: آبرسانی سیار به روستاها کاهش یافته است.

به گزارش بازار، نورالله تیموری ظهر یکشنبه در نشست خبری با رسانه ها در محل شرکت آب و فاضلاب ایلام با اشاره به اینکه شاخص بهره مندی مناطق روستایی استان از متوسط کشوری بالاتر است، افزود: شاخص بهره مندی از آب شرب در مناطق روستایی بالاتر از متوسط کشوری است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر  این شاخص بهره مندی در استان ایلام و در حوزه روستایی ۸۰ درصد است و متوسط کشوری ۷۵ درصد است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام تصریح کرد: ۱۴۰ طرح برای آبرسانی به روستاهای ایلام تدوین شده که این طرح ها برای ۲۴۰ روستا پیش بینی شده که برای ۲۰۰ روستا افتتاح شده است.

تیموری از تامین آب پایدار برای تمام روستاها ظرف دو سال آینده خبر داد و گفت: طی برنامه ریزی های انجام شده حداکثر ظرف دو سال آینده، تمام روستاهای استان از آب آشامیدنی سالم، بهداشتی و پایدار برخوردار خواهد شد و با آبرسانی به‌صورت سیار خداحافظی خواهد شد.

وی با بیان اینکه هم اکنون تنها برای ۲۲ روستای ایلام به صورت سیار آبرسانی می شود، افزود: صرفه جویی در مصرف آب وظیفه و رسالتی همگانی است و مردم و رسانه ها باید بیش از پیش در این زمینه فرهنگ سازی کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام با اشاره به اینکه اگر مردم نتوانند مصرف آب را به درستی مدیریت کنند، ناچار به جیره بندی آب به‌ویژه در شهر ایلام هستیم.

کد خبر: ۲۵٬۲۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha