۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۷
 فروش تویوتا ۲۴ درصد افزایش یافت
  بورس ژاپن سوار بر تویوتا و موج مثبت بانک مرکزی

 فروش تویوتا ۲۴ درصد افزایش یافت

شاخص بازار سهام ژاپن سوار بر تویوتا و همراهی بانک مرکزی است امروز با افزایش ۲.۴۱ درصدی مواجه شد.

بازار؛ گروه بورس: بازار سهام ژاپن در اولین جلسه نوامبر ۱۰ آبان، در بحبوحه تمایل سرمایه گذاران برای خرید، با حمایت از تصمیمات بانک مرکزی برای حفظ سیاست پولی و اتخاذ رویکردی انعطاف پذیرتر برای کنترل بازده بدهی بلندمدت، با افزایش نزدیک به ۲.۵ درصدی روبرو شد.

شاخص نیکی در پایان ساعت کاری خود با افزایش ۲.۴۱ درصدی به ۳۱۶۰۱ واحد رسید و شاخص گسترده تر تاپیکس « Topix» با ۲.۵۳ درصد رشد به ۲۳۱۰ واحد رسید و بالاترین سطح خود را در بیش از دو هفته گذشته ثبت کرد.

بانک مرکزی ژاپن امروز تصمیم گرفت تا با انجام عملیات خرید اوراق قرضه دولتی پس از نزدیک شدن بازدهی آنها به سقف شاخص ۱ درصد، در بازار بدهی مداخله کند و پس از آن بازده اوراق ۱۰ ساله در ۰.۹۵۷ درصد تثبیت شد.

در بازه زمانی آوریل تا سپتامبر گروه تویوتا موتور - شامل واحدهای دایهاتسو موتور و هینو موتورز - رکورد فروش ۵.۶ میلیون دستگاهی را به ثبت رساند و به این معنی است که در مسیر دستیابی به هدف خود برای سال مالی و فروش ۱۱.۴ میلیون دستگاه قرار دارد

شیگتوشی کامادا، مدیر کل بخش تحقیقات تاچیبانا سکیوریتی «Tachibana Securities» در بیانیه‌ای به رویترز گفت که سرمایه‌گذارانی که خود را برای تغییر سختی در سیاست بانک ژاپن آماده کرده بودند، پس از تصمیم‌های بانک مرکزی ژاپن برای تثبیت نرخ‌های بهره در روز گذشته احساس آرامش کردند.

با این حال در بازار بورس ژاپن به غیر از این مولفه مثبت در حوزه اقتصاد کلان از نظر عملکرد شرکت ها شاخص بورس ژاپن سوار بر تویوتا بود. ارزش سهام تویوتا موتور پس از اعلام افزایش ۵۰ درصدی انتظارات سود در سال مالی جاری به دنبال افزایش سود سه ماهه، در پایان روز کاری نیکی ۴.۷۱ درصد افزایش یافت.

همچنین واحد پول آمریکا در برابر همتای ژاپنی خود با ۰.۲۶ درصد کاهش به ۱۵۱.۲۷ تا قبل از ظهر به وقت ایران رسید.

با افزایش فروش خودرو، درآمد بزرگترین خودروساز جهان از طریق فروش ۲۴ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته و به ۱۱.۴۳۵ تریلیون ین رسیده است

اوضاع تویوتا چه طور است؟

تویوتا پس از افزایش سه برابری سود سه ماهه ناشی از افزایش فروش، پیش بینی کل سال خود را افزایش داد.

طبق اعلام رسمی تویوتا موتورز، سود خالص در سه ماهه دوم مالی تقریباً سه برابر سال به سال افزایش یافت، با رشد فروش شرکت ژاپنی در سراسر جهان و با توجه به ین ضعیف شده، در سه ماه منتهی به ۳۰ سپتامبر، سود خالص از ۴۳۴.۲۶ میلیارد ین ثبت شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱.۲۷۸ تریلیون ین (۸.۴۳ میلیارد دلار) افزایش یافته است.

با افزایش فروش خودرو، درآمد بزرگترین خودروساز جهان از طریق فروش ۲۴ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته و به ۱۱.۴۳۵ تریلیون ین رسیده است.

این شرکت در بیانیه خود در روز چهارشنبه اعلام کرد که در حال حاضر انتظار دارد سود عملیاتی در طول سال مالی که در مارس ۲۰۲۴ خاتمه می یابد به ۴.۵ تریلیون ین برسد که از برآورد قبلی ۳ تریلیون ین بیشتر است.

این خودروساز توضیح داد که با توجه به تاثیر نوسانات نرخ ارز و همچنین تلاش‌های صورت گرفته برای بهبود سودآوری، انتظارات نسبت به برآورد قبلی بیشتر مورد بازنگری قرار گرفته است.

در بازه زمانی آوریل تا سپتامبر، این گروه - شامل واحدهای دایهاتسو موتور و هینو موتورز - رکورد فروش ۵.۶ میلیون دستگاهی را به ثبت رساند و به این معنی است که در مسیر دستیابی به هدف خود برای سال مالی و فروش ۱۱.۴ میلیون دستگاه قرار دارد.

کد خبر: ۲۵۲٬۹۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha