۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۴
کمبود اعتبارات اصلی ترین چالش مرکز تحقیقات کشاورزی است
سرپرست مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی گلستان:

کمبود اعتبارات اصلی ترین چالش مرکز تحقیقات کشاورزی است

گرگان- صابری، سرپرست مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی گلستان گفت: در کنار نیروهای متخصص خوبی که در استان داریم اما کمبود اعتبارات اصلی ترین چالش مرکز تحقیقات است.

علیرضا صابری در حاشیه نشست مدیران حوزه جهاد کشاورزی با مجمع نمایندگان گلستان، در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: در مرکز تحقیقات به دنبال افزایش بهره وری و کاهش ضایعات کشاورزی هستیم تا بتوانیم راندمان تولید را در گلستان افزایش دهیم.

سرپرست مرکز تحقیقات جهاد کشاروزی گلستان افزود: در کنار وظایف ملی و بین المللی که این مرکز دارد در حال حاضر در شش کمیته تحقیقاتی فعالیت داریم.

وی با اشاره به اینکه یکی از تحقیقات ما در زمینه اصلاح بذر است، تصریح کرد: در این زمینه به دنبال تولید نهاد سالم و گواهی شده هستیم و در سال گذشته ۱۴ رقم بذر در گروه های مختلف غلات، دانه های روغنی، حبوبات و گیاهان علوفه ای را داشتیم.

صابری با بیان این مسائله که در شش ماه گذشته ۵۴ هزار بذر گواهی شده است، یادآور شد: در کنار این فعالیت ها کمیته علمی کاشت یک میلیارد درخت نیز بر عهده مرکز تحقیقات استان است که جلسات ماهانه با حضور متخصصان این حوزه برگزار می شود تا بتوانیم درختان پایداری را غرس کنیم که به سطح پوشش استان کمک کند.

وی ادامه داد: کمیته نانو یکی دیگر از فعالیت های این مرکز است که با ارتباط با دیگر سازمان ها زنجیره ای را کامل کنیم که در نهایت به تولیدات در داخل استان برسیم که به اشتغالزایی نیز کمک شود.

سرپرست مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی کمبود اعتبارات پژوهشی را اصلی ترین چالش این مرکز دانست و گفت: نقاط قوت استان نیز داشتن نیرو انسانی متخصص است که با تعامل که با بخش های اجرایی داریم در زمینه آموزش فعالیت خوبی داریم که امیدواریم با جذب اعتبارات بتوانیم تحقیقات پژوهشی را افزایش دهیم.

کد خبر: ۲۵۲٬۹۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha