۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۶:۲۰
کشاورزان گلستانی ۱۱ هزار تن کود پتاسه مصرف کردند
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان:

کشاورزان گلستانی ۱۱ هزار تن کود پتاسه مصرف کردند

گرگان- مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان گفت: میزان استفاده کود فسفاته توسط کشاورزان گلستان ۱۱ هزار و ۷۴۶ تن بوده که نسبت به مدت مشابه (۹ هزار و ۶۴۴ تن)، ۲۲ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار بازار، سید صمد ضیائی شامگاه سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: مصرف کود مناسب بر حاصلخیزی و بهره‌وری خاک، مقاومت گیاه در مقابل آفت‌ها و کیفیت محصول تولیدی تاثیر بسزایی دارد.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان افزود: کشاورزان باید دو کود مهم و پایه (فسفاته و پتاسه) در کشت و کار با هدف افزایش تولید و بهره وری و تأمین امنیت غذایی استفاده کنند.

وی در خصوص اهمیت مصرف کود فسفاته توضیح داد: «فسفر» کلید زندگی گیاه است و یکی از عناصر پرمصرف گیاه به شمار می‌رود و در تمام فرآیندهای بیوشیمیایی، ساز و کارهای انتقال انرژی و انتقال پیام‌ها دخالت می‌کند.

ضیایی تأکید کرد: به کشاورزان توصیه می‌شود تا کود فسفاته را براساس آزمون خاک و تعیین درصد عناصر غذایی استفاده کنند.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان در ادامه سخنان خود به آمار توزیع کودهای فسفاته در هفت ماهه سال جاری اشاره کرد و گفت: میزان استفاده کود فسفاته توسط کشاورزان این استان ۱۱ هزار و ۷۴۶ تن بوده که نسبت به مدت مشابه (۹ هزار و ۶۴۴ تن)، ۲۲ درصد رشد داشته است.

وی در خصوص آخرین وضعیت کود پتاس هم گفت: کود پتاس به افزایش دانه، کاه و کلش بسیار کمک می کند و گیاهان را نسبت به سرما و گرما مقاوم کرده و شاخه و برگ را ضخیم تر می کند.

ضیایی با تأکید بر اینکه به ازای برداشت هر پنج تن گندم نیاز به ۲۰۰ کیلوگرم پتاس است، افزود: امسال هفت هزار و ۸۱۴ تن کود پتاسه توزیع شده که این رقم در سال گذشته ۶ هزار و ۷۸۷ تن بوده است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان گفت: هر چند میزان متوسط مصرف همچنان کود در استان، کمتر از مقادیر استاندارد ابلاغی بوده اما رشد مصرف این دو گروه کودی در سال جاری نسبت به سنوات اخیر بی سابقه و نوید بخش یک سال پرمصرف در نهاده های کشاورزی است.

کد خبر: ۲۵۲٬۹۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha