۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۶:۰۶
تامین مسکن حمایتی به مدل‌های خلاقانه نیاز دارد| افزایش تسهیلات با درصدهای فعلی، عواقب خواهد داشت
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

تامین مسکن حمایتی به مدل‌های خلاقانه نیاز دارد| افزایش تسهیلات با درصدهای فعلی، عواقب خواهد داشت

گرگان- گوران، دبیر انجمن انبوه سازان استان تهران با اشاره به ضرورت بازنگری و اصلاح روش های فعلی ساخت و عرضه مسکن حمایتی در کشور گفت: تامین مسکن حمایتی به مدل‌های خلاقانه و کارآمد نیاز دارد.

رامین گوران در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: ساخت و تولید مسکن‌های حمایتی در قالب برنامه‌هایی مانند مسکن مهر و مسکن ملی، در سال‌های گذشته مدل‌های خوبی بود اما این روش‌ها دیگر نباید تکرار شود.

دبیر انجمن انبوه سازان استان تهران افزود: باید به فکر مدل‌های جایگزین و روش‌های خلاقانه باشیم تا علاوه بر تحقق ساخت و عرضه مسکن‌های حمایتی بتوانیم مشکلات صنعت ساختمان و مسکن مردم را حل کنیم.

وی ادامه داد: تسهیلات و وام‌های پیش بینی شده با درصدهای فعلی برای مسکن حمایتی چاره ساز نیست، هر اندازه میزان و درصد وام را افزایش دهیم عواقب بیشتری برای متقاضیان در پی دارد.

گوران گفت: افزایش رقم تسهیلات برای مسکن‌های حمایتی تورم آفرین است و به اقتصاد صنعت ساختمان و کشور آسیب وارد می‌کند.

دبیر انجمن انبوه سازان تهران افزود: در این روش قیمت تمام شده مسکن افزایش می‌یابد و متقاضیان نمی‌توانند حق السهم و آورده خود را تامین کنند.

وی ادامه داد: به علت عدم تناسب درآمد متقاضیان مسکن‌های حمایتی با میزان اقساط پیش بینی شده برای تسهیلات شاهد روند نزولی متقاضیان این بخش خواهیم بود.

گوران گفت: بر این باور هستیم که دولت ها و حاکمیت باید وام‌های کم بهره و بلند مدت را در انتهای پروسه تولید مسکن پیش بینی کند؛ نه اینکه این تسهیلات در همان ابتدای پروسه تولید تزریق شود.

دبیر انجمن انبوه سازان تهران گفت: تزریق وام‌های کم بهره و درازمدت در ابتدای پروسه تولیدشان حمایتی تورم زا و مشکل آفرین است؛ بانک‌ها و دولت‌ها به این چالش اساسی پی برده‌اند و به همین دلیل در تزریق منابع مقاومت می‌کنند.

وی بیان کرد: در سال ۹۹ تسهیلات پیش‌بینی شده برای مسکن‌های حمایتی حدود ۱۰۰ میلیون تومان بود اما در حال حاضر این رقم به ۵۵۰ میلیون و در برخی موارد تا ۸۰۰ میلیون تومان رسیده است موضوعی که علاوه بر کاهش ارزش پول موجب تورم خواهد شد.

کد خبر: ۲۵۲٬۹۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha