۹ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۱
نوسانات کوتاه مدت در بازار آهن

نوسانات کوتاه مدت در بازار آهن

همانطور که قابل پیش بینی بود نوسانات افزایشی قیمت روز آهن آلات که از ابتدای هفته شروع شد، روز گذشته فروکش کرد و در اغلب زیرمجموعه‌های بازار آهن داخلی شاهد ثبات و اصلاح قیمت‌ها بودیم.

به گزارش بازار به نقل از آهن پرایس، همانطور که قابل پیش بینی بود نوسانات افزایشی قیمت روز آهن آلات که از ابتدای هفته شروع شد، روز گذشته فروکش کرد و در اغلب زیرمجموعه‌های بازار آهن داخلی شاهد ثبات و اصلاح قیمت‌ها بودیم.

آنطور که از نوسانات قیمت‌ها برمی‌آید می‌توان گفت این نوسانات دوام چندانی ندارند و در بازه‌های زمانی کوتاه مدت رخ می‌دهد و مجددا فروکش می‌کند و احتمالا تا پایان هفته و هفته بعد قیمت‌ها با اصلاح تدریجی و ثبات همراه باشد.

بازار ارز نوسان چشمگیری نداشت و قیمت دلار در مرز ۵۱ هزار تومان بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ تومان در نوسان بود اما در پایان روز هر دلار بازار آزاد حدود ۵۱ هزار و ۳۵۰ تومان مبادله شد.

نوسانات قیمت آهن آلات
بازار میلگرد که غالبا پیشگام نوسانات است، روز گذشته در اکثر مبادی فروش ثابت اعلام شد و در چند کارخانه هم قیمت‌ها کاهش ۱۰۰ تا ۳۰۰ تومانی یافتند. کف قیمت میلگرد آجدار روز گذشته بین ۲۲.۷۰۰ تا ۲۲.۹۰۰ تومان برآورد شد، با توجه به نمودار قیمت میلگرد می‌توان گفت کف قیمت این محصول به قیمت‌های پیش از موج افزایشی بازگشته است.

قیمت میلگرد نیشابور دیروز با کاهش ۱۰۰ تومانی در هر کیلو حدود ۲۳.۶۶۰ تومان اعلام شد و قیمت میلگرد فولاد زاگرس سایزهای استاندارد هم ۲۳.۱۰۰ تومان گزارش شد.

قیمت روز نبشی، قیمت ناودانی ایرانی و قیمت قیمت سپری در کلیه مبادی فروش ثابت اعلام شد. قیمت روز تیرآهن هم در بسیاری از کارخانه‌ها اعلام شد اما قیمت تیرآهن ذوبی و قیمت تیرآهن فولاد یزد در برخی سایزها بین ۱۰ تا ۵۰ هزار تومان کاهش داشت.

قیمت روز ورق آهن و انواع ورق گرم در برخی از مبادی فروش ثابت اعلام شد اما قیمت ورق سیاه مبارکه و و کاویان بین ۱۰۰ تا ۵۰۰ تومان کاهش داشتند؛ همچنین قیمت انواع ورق سرد از جمله قیمت ورق رنگی شیروانی، قیمت ورق روغنی و ورق استیل در کلیه شرکت‌ها ۲۰۰ تومان کاهش داشتند.

قیمت قوطی پروفیل، قیمت پروفیل مبلی و قیمت پروفیل صنعتی نیز به تبعیت از جو کلی بازار در تعداد زیادی از مبادی فروش ثابت اعلام شد و قیمت پروفیل نیکان و پروفیل جهان در هر کیلو حدود ۳۰۰ تا ۵۰۰ تومان کاهش داشت؛ همچنین قیمت لوله داربستی، قیمت لوله مبلی، قیمت لوله صنعتی و سایر لوله‌ها در کلیه شرکت‌ها ثابت اعلام شدند.

گزارش‌ها از بورس کالای روز گذشته حاکی است که از کل محصولات عرضه حدود ۵۱ درصد آن به فروش رسید که معادل ۱۷۹ هزار و ۹۵۰ تن برآورد شد. از این میان حدود ۲۷۵ هزار و ۸۵ تن شمش عرضه شد که نها ۴۳ درصد آن یعنی ۱۲۰ هزار و ۳۰۰ تن مورد معامله قرار گرفت و قیمت میانگین ثبت شده برای این محصول هم ۱۸ هزار و ۴۱۱ تومان برآورد شد.

آدرس معاملات شمش بلوم در بورس کالا از ادامه ثبات نسبی همراه با شیب ملایم نزولی در نرخ پایه عرضه بورس کالا حکایت دارد که احتمالا حداقل تا هفته آینده هم ادامه داشته باشد.

همانطورکه از معاملات شمش بلوم در بورس کالا و محدودیت های اعمال شده مشخص است که تحت تأثیر سیاست‌های انقباضی بازارساز است. به نظر می‌رسد علت آن هم موضوع مسکن ملی و فشارهایی که فعلا از این ناحیه به بازار مصالح باشد؛ اگرچه باید گفت این وضعیت کاملا به نفع مصرف کننده واقعی داخلی است به شرطی که پولی برای گردش در بازار باشد؛ در حال حاضر که حوزه ساخت و ساز عملا با رکود شدید مواجه شده و اکثر زیرمجموعه‌های زنجیره تأمین در برابر این رکود تورمی تنها تماشاگر هستند.

کد خبر: ۲۵۲٬۸۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha