۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۶
آمادگی استان‌های کشور برای اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت
معاون امور جنگل، سازمان منابع طبیعی خبر داد

آمادگی استان‌های کشور برای اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت

معاون امور جنگل، سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری گفت: در بیشتر اراضی استان‌هایی که برای کاشت نهال برنامه ریزی شده بود کار گودبرداری انجام شده است.

به گزارش بازار، نقی شعبانیان، معاون امور جنگل، سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری گفت:در همه استان‌های کشور در اراضی که طرحی و برنامه ریزی شده بود گود برداری انجام شده و یا در حال انجام هستند و در برخی از مناطق هم به اتمام رسیده است و در برخی از مناطق منتظر نخستین بارندگی پاییزی هستند.

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری هم گفت: تاکنون بیش از ۳۰۰ میلیون اصله نهال مثمر و غیر مثمر برای اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت تولید شده است.
او گفت: در نهالستان‌های بخش خصوصی و بخش دولتی در کشور توانستیم بیش از ۲۴۸ میلیون و ششصد اصل نهال تولید کنیم و علاوه بر این معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی هم ۶۵ میلیون اصل نهال را که قابل کشت در باغ ها هستند، تولید کرده است.

نوبخت افزود: کاشت درخت از لحاظ اشتغال زایی، رفع واردات چوب، ایجاد درآمدزایی، تأمین امنیت زیستی، سرسبزی و تولید اکسیژن برای کشور اهمیت فراوانی دارد.
مجری کاشت طرح یک میلیارد درخت هم گفت: در کاشت نهال‌ها از شیوه‌های مختلف علمی استفاده می‌شود و استفاده از شیوه‌های عمیق کار خیلی حائز اهمیت است و ما تقریبا می‌شود گفت: سی راهکار جنگل کاری در مناطق خشک و فرا خشک را بصورت دیم انجام داده ایم.

مرادی مدیر کل دفتر آموزش و مشارکت مردمی سازمان منابع طبیعی و آبخیز داری هم گفت: دراین طرح صد هزار درخت زیتون به یاد شهدای غزه و فلسطین کاشته می‌شود.

کد خبر: ۲۵۲٬۸۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha