۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۸
سقوط تاریخی قیمت کبالت در پی کاهش تقاضا برای باتری های لیتیومی و خودروهای الکتریکی
تحلیل بازار فلزات؛

سقوط تاریخی قیمت کبالت در پی کاهش تقاضا برای باتری های لیتیومی و خودروهای الکتریکی

در پی اشباع عرضه و کاهش تقاضای بازارهای جهانی برای فلز کبالت، ریزش قیمت این فلز صنعتی رکوردی جدید بر جای گذاشت.

به گزارش خبرنگار بازار؛ در پی اشباع عرضه و کاهش تقاضای بازارهای جهانی برای فلز کبالت، ریزش قیمت این فلز صنعتی رکوردی جدید بر جای گذاشت.

گفته می شود با کاهش تقاضا برای خودروهای الکتریکی در چین و اروپا که کبالت نقش مهمی در ساخت و تامین باتری های آنها دارد؛ اکنون قیمت کبالت با ریزشی سنگین مواجه شده است. از سوی دیگر، حرکت صنعت باتری سازی به سمت باتری های عاری از کبالت نیز تاثیری جدی بر روی بازار این فلز بر جای گذاشته است.

از کبالت در ساخت کاتودهای بسیاری از باتری های لیتیومی و صنایع پتروشیمی استفاده می شود و حال آنکه در صورت کاهش تقاضا برای این نوع باتری ها، بازار کبالت نیز آینده مشخصی نخواهد داشت.

بزرگترین معادن کبالت جهان در جمهوری کنگو آفریقا قرار دارد؛ جایی که زندگی اکثر مردم به کار در معادن این فلز و صادرات آن وابسته است. اما اکنون شرکت های دلال چینی که طی سال های گذشته بزرگترین خریدار کبالت کنگو بوده اند، علاقه چندانی به خرید این فلز از خود نشان نمی دهند. تاکنون گزارش های متعددی در خصوص ورشکستگی شرکت های باتری سازی در چین که طی سال های اخیر به امید رونق این بازار تاسیس شده بودند؛ منتشر شده است.

همچنین سیر قیمت باتری های لیتیومی ساخت چین نیز علیرغم تورم شکل گرفته در این کشور، روندی معکوس و منفی داشته و بسیاری از تولید کنندگان معتقدند که درآمد حاصل از فروش این باتری ها، کفاف هزینه تولید و قیمت تمام شده آن را هم نمی دهد.

کد خبر: ۲۵۲٬۷۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha