۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۶
افزایش ۳۸درصدی ترانزیت از گمرکات خراسان جنوبی
مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی اعلام کرد؛

افزایش ۳۸درصدی ترانزیت از گمرکات خراسان جنوبی

بیرجند- مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی گفت: طی هفت ماهه نخست سال جاری ۳۸ درصد افزایش ترانزیت در استان را داشته‌ ایم.

محمد کوه‌گرد در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: گمرک در حوزه تجارت خارجی فعال و به عنوان مرزبان اقتصادی کشور محسوب می‌ شود.

وی با اشاره به اینکه هدف اصلی گمرکات در ابتدا پیاده سازی زیرساخت‌ ها و سپس رفع مشکلات و توسعه صادرات است، افزود: طی هفت ماهه نخست سال جاری ۳۸ درصد افزایش ترانزیت در استان را داشته‌ ایم.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی با بیان اینکه خوشبختانه با پیگیری‌ های انجام شده مجوز ترخیص ماشین آلات معدنی اخذ و اولین ماشین معدنی از گمرک تخصصی ماهیرود ترخیص شد، گفت: ارتقا ظرفیت تولیدات و صادرات استان از اهداف گمرک استان بوده است و در این راستا با انبار اختصاصی کلیه واحدهای تولیدی در حوزه صادرات موافقت شده است.

وی با اشاره به اینکه طی هفت ماهه نخست سال جاری در مجموع ۳۴۱ میلیون دلار معادل یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن کالا صادرات خروجی از استان داشته ایم، عنوان کرد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزشی ۲۲ و از لحاظ وزنی ۴۱ درصد افزایش داشته است.

کوه‌گرد با بیان اینکه در حوزه صادرات از خراسان جنوبی در سال جاری حدود ۱۲۰ میلیون دلار پیش بینی شده است، اظهار داشت: خوشبختانه تاکنون ۹۵ میلیون دلار معادل ۶۷۱ هزار تن صادرات از خود استان انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزشی حدود ۷۲ درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: طی هفت ماهه نخست سال جاری حدود ۱۰ میلیون دلار صادرات به کشور پاکستان، ۲.۵ میلیون دلار به کشور عراق، ۹۴ هزار دلار به ارمنستان، ۱۳ هزار دلار به قزاقستان و یک میلیون و ۱۸۰ هزار دلار به کشور ترکمنستان انجام شده است.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی با اشاره به اینکه عمده صادرات به کشور افغانستان از مرز ماهیرود انجام می‌ شود، افزود: فعالان اقتصادی و صادر کنندگان باید امور مربوط به صادرات خود را از داخل استان انجام دهند تا موجب رشد و توسعه اقتصادی استان شود.

کد خبر: ۲۵۲٬۷۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha