۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۳
نام اسرائیل از نقشه‌های چین محو شد

نام اسرائیل از نقشه‌های چین محو شد

شرکت های چینی «علی‌بابا» و «بایدو» نام اسرائیل را از نقشه‌های آنلاین خود حذف کردند.

به گزارش بازار، نقشه‌های آنلاین شرکت‌های چینی بایدو و علی‌بابا نام اسرائیل را از نقشه حذف کردند.

روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد: «نقشه‌های آنلاین چینی بایدو و علی بابا مرزهای شناخته‌شده بین‌المللی اسرائیل و همچنین سرزمین‌های فلسطینی، به‌علاوه شهرهای کلیدی را مشخص می‌کند، اما نام کشور را به وضوح مشخص نمی‌کند».

این روزنامه خاطرنشان کرد که حتی نام کشورهای کوچکی مانند لوکزامبورگ را به طور کامل بر روی این نقشه های دیجیتال نوشته شده است. این روزنامه نوشت که با این شرکت ها تماس گرفته است تا دلیل حذف اشاره مستقیم به اسرائیل را روشن کند و پاسخی دریافت نکرده است.

همبستگی بین المللی با مردم فلسطین از همبستگی در کشورهای عربی و مسلمان فراتر رفته و میلیون ها نفر در سراسر جهان به خیابان ها آمدند و خواستار پایان دادن به جنایات اسرائیل در غزه شدند. شایان ذکر است، هزاران نفر نیز در سراسر آسیای شرقی تظاهرات کرده‌اند و خواستار آتش‌بس فوری و اجازه کمک‌های بشردوستانه به ۲.۳ میلیون فلسطینی هستند که بسیاری آن را نسل‌کشی در غزه توصیف می‌کنند.

اسرائیل تاکنون بیش از ۸هزار و۳۰۰ فلسطینی از جمله ۳هزار و۴۵۷ کودک را در غزه کشته و بیش از ۲۱هزار نفر را زخمی کرده است. گزارش‌های وزارت بهداشت فلسطین و سازمان‌های بین‌المللی می‌گویند که اکثر کشته‌شدگان و زخمی‌ها زنان و کودکان هستند.

نام اسرائیل از نقشه‌های چین محو شد

بایدو و علی بابا از غول های فناوری و اینترنت چین هستند. علی بابا توانسته خود را به عنوان یک بازیگر اصلی در اقتصاد دیجیتال نه تنها در چین بلکه در سطح جهانی معرفی کرده است. اکوسیستم متنوع آن شامل هوش ابری، فروشگاه اینترنتی تاوباو، وبسایت فروش تیمال، تحویل غذا و تجارت الکترونیک بین‌المللی است.

بایدو بزرگترین موتور جستجوی چین و ارائه دهنده خدمات جامع وب در این کشور است؛ این شرکت خصوصی روابط نزدیکی با دولت چین دارد. همچنین، «روبن لی» به عنوان مدیرعامل و موسس این شرکت یکی از اعضای کنفرانس مشورتی سیاسی خلق چین، یک نهاد مشاوره سیاسی در چین، است.

کد خبر: ۲۵۲٬۷۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha