مدیرعامل گوگل در دادگاه ضدانحصار شهادت می‌دهد

مدیرعامل گوگل در دادگاه ضدانحصار شهادت می‌دهد

«ساندار پیچای» مدیر اجرایی آلفابت و شرکت زیرمجموعه آن گوگل، در دادگاه ضد انحصار این شرکت حضور خواهد یافت و بر سر تسلط گوگل بر جستجو و بر بازار جستجو و تبلیغات شهادت خواهد داد.

به گزارش بازار، «ساندار پیچای» احتمالاً به پرسش‌هایی درباره سرمایه‌گذاری‌های این شرکت برای رقابتی نگه‌داشتن سرویس جستجوی آن و نوآوری در تبلیغات این حوزه پاسخ خواهد داد.

گفته می‌شود در این دادگاه قرار است «پیچای» درباره اینکه چرا این شرکت سالانه میلیاردها دلار به سازندگان تلفن همراه هوشمند پرداخت می‌کند تا موتور جستجوی پیش‌فرض محصولات آن‌ها باشد، مورد سوال قرار می‌گیرد.

دولت آمریکا استدلال کرده که گوگل حدود ۹۰ درصد بازار جستجو را در اختیار دارد و سالانه حدود ۱۰ میلیارد دلار به صورت غیرقانونی به سازندگان گوشی‌های هوشمند مانند اپل و شرکت‌های مخابراتی بی سیم مانند «AT&T» و دیگر فعالان این حوزه پرداخت می‌کند تا موتور پیش‌فرض جستجوی آن‌ها بماند.

نفوذ گوگل در بازار موتورهای جستجو، این شرکت را به یک بازیگر برجسته در بازار تبلیغات تبدیل کرده و سود آن را افزایش داده است.

در نقطه مقابل، گوگل استدلال کرده که قراردادهای سهم درآمد، قانونی هستند و اقدامات این شرکت برای رقابتی نگه‌داشتن مشاغل حوزه جستجو و تبلیغات انجام شده است.

این شرکت همچنین استدلال کرده که اگر افراد از پیش‌فرض‌ها ناراضی باشند، می‌توانند ارائه‌دهنده جستجوی خود را تغییر دهند.

کد خبر: ۲۵۲٬۷۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha