۸ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۲
در تعامل با تولیدکنندگان باید انعطاف بیشتری داشته باشیم
وزیر جهاد کشاورزی:

در تعامل با تولیدکنندگان باید انعطاف بیشتری داشته باشیم

نیکبخت، وزیر جهاد کشاورزی حمایت از تولیدکنندگان و فعالان بخش کشاورزی را وظیفه اصلی وزارت جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی دانست.

به گزارش بازار، محمدعلی نیکبخت امروز (دوشنبه هشتم آبان ماه) در دیدار با مدیرعامل، اعضای هیأت مدیره، معاونان مدیرعامل، مدیران ادارات مرکزی و مدیران و معاونان استانی بانک کشاورزی، حمایت این بانک از تولیدکنندگان بخش کشاورزی و مشارکت آنان در اجرای برنامه‌ها و سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی را شایسته قدردانی دانست و اظهار داشت: تقویت بانک کشاورزی در ابعاد مختلف، موجب رونق تولید بخش کشاورزی خواهد شد.

وی با اشاره به محدودیت منابع و ضرورت توزیع آن متناسب با اولویت‌ها، خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیاز بخش کشاورزی به تسهیلات چندین برابر منابع موجود است و ضروری است از تمام امکانات موجود برای رفع محدودیت‌های بانک کشاورزی در تأمین منابع استفاده کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی با تأکید بر ارائه برنامه‌های عملیاتی و اجرایی برای تأمین منابع مورد نیاز از سوی بانک کشاورزی، تصریح کرد: از همه ظرفیت‌ها برای اجرایی شدن این برنامه‌ها استفاده و در صورت نیاز تا بالاترین سطح در دولت پیگیری خواهد شد.

نیکبخت در تشریح اولویت‌های بخش کشاورزی، به صنعت شیلات و قابلیت‌های این بخش و نقش آن در تولید، اشتغال و صادرات اشاره و اظهار کرد: با توجه به توانمندی‌های موجود در این بخش و تعداد طرح‌های راکد و نیمه تمامی که در سراسر کشور وجود دارد، ضروری است از منابع و تسهیلات بانک کشاورزی برای راه اندازی مجدد طرح‌های این حوزه استفاده شود.

وی با اشاره به صنایع تبدیلی و وضعیت طرح‌های نیمه تمام این بخش، بر برنامه‌ریزی و حمایت تسهیلاتی برای بهره‌برداری از این طرح‌ها به عنوان یکی دیگر از اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی، تاکید کرد و یادآور شد: بهره‌برداری از این طرح‌ها ارزش افزوده قابل توجهی برای اقتصاد کشور به ارمغان خواهد آورد.

وزیر جهاد کشاورزی حمایت از حوزه دام و طیور را از دیگر اولویت‌های این وزارتخانه برشمرد و با بیان اینکه شناسایی واحدهای راکد و نیمه‌تمام این بخش در دستور کار قرار گرفته است، ابراز امیدواری کرد: در مرحله بعد با کمک بانک کشاورزی، این طرح ها به چرخه تولید باز خواهند گشت.

نیکبخت با بیان اینکه در زمینه تولید و توسعه کشت گلخانه ای نسبت به دو سال گذشته شاهد تحول قابل توجهی هستیم و متقاضیان زیادی برای فعالیت در این حوزه به ویژه صادرات اعلام آمادگی کرده‌اند، خاطرنشان کرد: حمایت از فعالان این بخش نیز جزو اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی است.

وزیر جهاد کشاورزی، با تأکید مجدد بر موضوع محدودیت منابع افزود: نباید خود را به منابع موجود محدود کنیم بلکه باید راه‌های جدیدی برای تأمین منابع مورد نیاز بخش کشاورزی پیدا کرده و بستر مناسبی را برای سرمایه‌گذاری در این حوزه ایجاد کنیم.

وی در ادامه، حمایت از تولیدکنندگان و فعالان بخش کشاورزی را وظیفه اصلی وزارت جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی دانست و تصریح کرد: برای پیشگیری از توقف فعالیت و ورشکستگی واحدهای تولیدی، در تعامل با تولیدکنندگان انعطاف بیشتری داشته باشیم و با راهکارهای مناسب پشتیبان آنان باشیم.

نیکبخت ضمن قدردانی مجدد از مدیران و کارکنان بانک کشاورزی به لحاظ حمایت همه جانبه از تولیدکنندگان بخش کشاورزی، گفت: حمایت و پشتیبانی از بانک کشاورزی را وظیفه خود می‌دانم چراکه معتقدیم در نتیجه پشتیبانی و تقویت این بانک، سیاست‌ها و برنامه‌های اتخاذ شده برای حمایت از فعالان بخش کشاورزی با سهولت بیشتری اجرا خواهد شد.

کد خبر: ۲۵۲٬۶۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha