۸ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۳
ساخت مخازن طرح ایران ال‌ان‌جی به مراحل پایانی نزدیک شد
رئیس هیات‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت:

ساخت مخازن طرح ایران ال‌ان‌جی به مراحل پایانی نزدیک شد

رئیس هیات‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت گفت: مخازن «ال‌پی‌جی و ال‌ان‌جی» طرح ایران ال‌ان‌جی به مرحله نهایی‌ نزدیک است و مانند واحدهای نیروگاهی وارد چرخه درآمدزایی می‌شوند.

به گزارش بازار، عبدالحسین بیات در نشست شورای‌ عالی پروژه‌های گروه اقتصادی صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت با اشاره به بازدید از تأسیسات طرح ایران ال‌ان‌جی اظهار کرد: هرکدام از بخش‌های ایران ال‌ان‌جی که تکمیل شود در چارچوب برنامه «خلق منابع پایدار» برای سهامداران قرار خواهد گرفت، از این‌ رو پس از درآمدزایی از نیروگاه تولید برق، امسال و اوایل سال آینده نیز مخازن ال‌پی‌جی و ان‌جی‌ال به بهره‌برداری خواهند رسید و تا رسیدن واحدهای شیرین‌سازی و مایع‌سازی به مرحله تولیدی، قابل‌بهره‌برداری توسط صنایع متقاضی خواهند بود.

وی ادامه داد: به امید خدا پس از راه‌اندازی واحدهای اصلی طرح، نیروگاه تولید برق و مخازن، مأموریت پیش‌بینی‌شده در برنامه اصلی را انجام خواهند داد. برنامه استفاده از بخش‌های تکمیل‌شده تا تحقق مرحله اصلی بدین منظور است که از سرمایه‌گذاری، بیشترین استفاده و بهره‌وری انجام شود.

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت با بیان اینکه ال‌ان‌جی نیاز و اولویت کشور است، گفت: پروژه ایران ال‌ان‌جی بسیار طولانی شده است، از این‌ رو پیچیدگی خاصی دارد، اما برای این موقعیت نیز طراحی مهندسی و اقتصادی وجود دارد که به‌طور حتم کار این طرح با توان داخلی نهایی خواهد شد.

کد خبر: ۲۵۲٬۶۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha