۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۷
مشکلات وراث با رونمایی از سامانه انتقال سهام عدالت برطرف می شود
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار خبر داد

مشکلات وراث با رونمایی از سامانه انتقال سهام عدالت برطرف می شود

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: همایش تشریح فرایند انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث با حضور نمایندگان بیش از ۱۰۰ کارگزاری برگزار شد.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: همایش تشریح فرایند انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث با حضور نمایندگان بیش از ۱۰۰ کارگزاری برگزار شد تا این پروژه با مشارکت کارگزاران آغاز شود، و در مرحله بعدی دفاتر الکترونیک قضایی نیز به این فرایند اضافه خواهند شد.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های وراث متوفیان سهام عدالت در طول ۱۸ سال گذشته تعیین تکلیف انتقال سهام بود، تصریح کرد: بر این اساس با اعلام برنامه از طرف شرکت سپرده گذاری برای زمانبندی مراجعه وراث، و با رونمایی از سامانه میراث، مشکلات انتقال سهام حدود ۱۵ میلیون نفر ایرانی برطرف خواهد شد.

بر اساس آخرین اطلاعات، بیش از سه میلیون و ۷۰۰ هزار سهامدار سهام عدالت از سال ۱۳۸۴ فوت کرده اند که زیر ساخت‌های لازم برای تعیین تکلیف انتقال سهام این تعداد متوفی فراهم شده است و در روزهای آتی با رونمایی سامانه میراث، این طرح ملی وارد مرحله عملیاتی می‌شود.

کد خبر: ۲۵۲٬۶۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha