دلایل کاهش فروش سری جدید آیفون در چین

دلایل کاهش فروش سری جدید آیفون در چین

رسانه‌های چینی «عدم وجود نوآوری و آنتن‌دهی ضعیف» را از جمله دلایل اصلی کاهش فروش سری جدید آیفون در بازارهای این کشور و افت جذابیت آن برای چینی‌ها عنوان کرده‌اند.

به گزارش بازار، ما جیخوا کارشناس چینی در خصوص کاهش قیمت فروش گوشی‌های سری جدید اپل در پلتفرم‌های تجاری اینترنتی، گفت: این تغییرات قیمت احتمالا بخشی از اقدامات تبلیغاتی فروشگاه های اینترنتی است با این حال و در حقیقت محصولات آیفون جذابیت خود را در بازار چین از دسته داده‌اند زیرا که نیازمند نوآوری بیشتری هستند.

شرکت مخابراتی هواوی، ۱۷ شهریور چندین نوع گوشی تلفن همراه با استفاده از تراشه بومی چینی رونمایی کرد و گوشی های همراه اپل سری ۱۵ نیز در ۳۱ شهریور، با حداقل قیمت ۵هزار و ۹۹۹ یوان به بازار عرضه شد. اما اکنون پلتفرم‌های آنلاین چینی به مناسب «روز مجردها» قیمت فروش این محصول را کاهش داده اند.

در پی رقابت دو غول فناوری شرقی و غربی، انتشار خبر کاهش قیمت گوشی سری جدید آیفون در بازار های چین، مورد توجه ۲۷۰ میلیون کاربر شبکه های اجتماعی وی بو(Weibo) قرار گرفت، اما برخی از کاربران چینی اذعان کرده اند عدم وجود نوآوری و آنتن دهی ضعیف گوشی‌های اپل سبب کاهش جذابیت سری جدید آن شده است.

تیم کوک مدیر عامل شرکت اپل در سفر اخیرش به پکن تاکید کرده بود که بازار چین برای این غول بزرگ فناوری اهمیت خاصی دارد.

این شرکت با توجه به رقبای چینی خود از جمله هواوی، اوپو و شیائومی، باید برای تثبیت تقاضای بازار در چین دست به اقدامات متفاوتی بزند.

کد خبر: ۲۵۲٬۶۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha