پوشش فیبرنوری به ۴ میلیون رسید| ایجاد پوشش ۱۰ درصدی نسل پنجم اینترنت تا پایان دولت
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

پوشش فیبرنوری به ۴ میلیون رسید| ایجاد پوشش ۱۰ درصدی نسل پنجم اینترنت تا پایان دولت

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر ضرورت آماده‌سازی زیرساخت‌های ارتباطی برای توسعه نسل پنجم اینترنت در کشور، گفت: پروژه فیبرنوری در ۲۰۰ شهر آغاز و ۴ میلیون پوشش نیز ایجاد شده است.

به گزارش بازار، عیسی زارع‌پور امروز (دوشنبه) در همایش ملی نسل پنجم ارتباطات در ایران (IRAN-۵G)، اظهار کرد: این همایش درباره نسل پنجم اینترنت است و اجرایی شدن تمام این بحث‌ها ناظر بر فراهم کردن یک شبکه پرسرعت و با کیفیت است و یکی از تکالیف جدی وزارت ارتباطات نیز همین است.

وی افزود: سند معماری شبکه ملی اطلاعات هدف‌هایی را برای دسترسی مردم به اینترنت پرسرعت مشخص کرده است که از نظر ما باید این مساله سرعت می‌گرفت تا مقدمات دسترسی به سرعت‌های چند ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه برای کاربران فراهم شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه همچنین تا پایان دولت سیزدهم برای ایجاد پوشش ۱۰ درصدی اینترنت نسل پنجم برنامه‌ریزی کرده‌ایم، تاکید کرد: همان‌طور که اکنون در نقاطی که مجهز به پوشش فیبرنوری شده و توانسته‌ایم سرعت تا ۹۰۰ مگابیت بر ثانیه را به مردم ارائه بدهیم.

اتصال تمام ساختمان‌های کشور به اینترنت از طریق فیبرنوری تا ۵سال آینده
زارع‌پور گفت: وزارت ارتباطات برای توسعه ارتباطات در کشور، پروژه فیبرنوری را در ۲۰۰ شهر آغاز کرده و اکنون ۴ میلیون خانوار را تحت پوشش قرار داده است. اتفاق خوبی که در قانون هفتم توسعه رخ داد، تکلیفی برای ایجاد ۲۰ میلیون اتصال و پوشش فیبرنوری است. هدف‌گذاری ما این است که تا ۵سال آینده تمام ساختمان‌های کشور را از طریق فیبرنوری به اینترنت متصل کنیم.

کد خبر: ۲۵۲٬۵۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha