۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۴
دستور رئیس جمهور برای پیگیری توافقات امضا شده در سفرهای خارجی
معاون اقتصادی وزارت امور خارجه اعلام کرد

دستور رئیس جمهور برای پیگیری توافقات امضا شده در سفرهای خارجی

معاون اقتصادی وزارت امور خارجه گفت: رئیس جمهور به شدت پیگیر توافقات امضا شده در سفرهای خارجی است و تاکید کرده که این توافقات پیگیری شوند.

به گزارش بازار، مهدی صفری با بیان اینکه شانزدهمین اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی (ECO) روزهای ۱۷ و ۱۸ این ماه به میزبانی دولت ازبکستان در شهر تاشکند برگزار می شود، افزود: یکی از بحث‌های مهمی که در جلسه امروز ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی مطرح شد موضوع تهاتر و استفاده از پول‌های ملی در ارتباط با کشورهای حوزه آسیای مرکزی بود که تمام کشورهای این حوزه و همچمین بلاروس آمادگی خود را در این باره اعلام کرده اند.

در این نشست همچنین توافقنامه‌هایی که در سفرهای اخیر رئیس جمهور و سفرهای متقابل سران و مقامات دیگر کشورها به ایران امضا شد از جمله در حوزه‌های همکاری‌های علمی - فنی، انرژی، ترانزیت، تعرفه‌ها و بنادر؛ آماده شده بود، مطرح شد.

وی افزود: رئیس جمهور در حاشیه اجلاس اکو، دیدارهای دوجانبه ای با سران برخی کشورها از جمله ترکیه و قزاقستان خواهد داشت.
معاون اقتصادی وزارت امور خارجه گفت: رئیس جمهور مکررا پیگیر توافقات امضا شده در سفرهای خارجی است و تاکید کرده که این توافقات به جد پیگیری شود.
مهدی صفری افزود: در نشست امروز همچنین درباره سرمایه‌گذاری کشورهای حوزه خلیج فارس در ایران، به طور خصوصی و دولتی بررسی و توافقات خوبی هم در این زمینه انجام شد.

کد خبر: ۲۵۲٬۴۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha