۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۶
صادرات زیتون از گمرک زنجان انجام می شود
رئیس صمت زنجان:

صادرات زیتون از گمرک زنجان انجام می شود

زنجان- فغفوری، رئیس صمت زنجان گفت: پیگیری برای صادرات زیتون از گمرک زنجان انجام شده و برای این کار نیاز به اخذ مجوز گمرک تخصصی نیست.

ناصر فغفوری در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه اتصال خط ریلی شهرک صنعتی شماره یک زنجان به خط آهن سراسری باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: با تحقق این مهم از ترافیک در کمربندی شمالی زنجان کاسته می شود و بخش عمده‌ای از اعتبارات این امر، صورت گرفته است. 

وی اظهار کرد: در سال جاری  پروژه‌های بزرگی در شهرک صنعتی شماره یک زنجان به بهره‌برداری می‌رسد که این اتصال سبب کاهش ترافیک می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان گفت: ایجاد بندر خشک صادراتی به صورت شرکت تعاون هم در استان پیگیری می شود.

فغفوری تاکید کرد: با اتصال خط ریلی شهرک صنعتی شماره یک زنجان به خط آهن سراسری سرمایه گذاری در استان هم تقویت می شود.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات اساسی واحدهای صادراتی در انجام تعهدات ارزی در مجوز ورود موقت است، ابراز کرد: واحدهای تولیدی برای ترخیص کالا باید تعهدات ارزی را انجام دهند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان گفت: واردات برای ایجاد ارزش افزوده است و انجام تعهدات به بانک مرکزی، فرآیند ترخیص را طولانی می‌کند.

فغفوری با بیان اینکه واردات هسته زیتون ممنوع شد، گفت: خوشبختانه واردات هسته زیتون در سال باردهی و برداشت زیتون دیگر اتفاق نمی افتد و این برای کشاورزان بسیار خوب است. 

وی تصریح کرد: پیگیری برای صادرات زیتون از گمرک زنجان انجام شد و برای انجام این کار هم نیاز به اخذ مجوز گمرک تخصصی نبوده و فعالان این عرصه در صورت تمایل می‌توانند محصولات خود را از گمرک زنجان صادر کنند و تمهیدات لازم و مکاتبه با سازمان جهاد کشاورزی در این رابطه انجام شده است.

کد خبر: ۲۵٬۲۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha