پیشرفت شبکه ملی اطلاعات به ۶۳ درصد رسیده است
وزیر ارتباطات:

پیشرفت شبکه ملی اطلاعات به ۶۳ درصد رسیده است

زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیدار با دادستان کل کشور گزارشی از دستاوردها و اقدامات این وزارتخانه در دولت سیزدهم ارائه کرد.

به گزارش بازار، عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی‌آزاد، دادستان کل کشور و معاونان و روسای سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه، با ارائه گزارش جامعی از روند توسعه شبکه ملی اطلاعات و اقدامات انجام شده در این حوزه گفت: این شبکه تاکنون ۶۳ درصد پیشرفت داشته است.

وزیر ارتباطات طرح فیبر نوری منازل و کسب و کارها را یکی دیگر از مهم‌ترین اقدامات این وزارتخانه در دولت سیزدهم عنوان کرد و افزود : با تکمیل این طرح یک شبکه پرسرعت و با کیفیت برای ارائه خدمات متنوع به مردم ایجاد می‌شود و تاکنون نیز ۴ میلیون خانوار تحت پوشش این شبکه قرار گرفته اند و تا پایان دولت، تمام شهرهای کشور تحت پوشش قرار می‌گیرند.

وی توسعه و حمایت از پیام رسان‌های داخلی را یکی دیگر از اقدامات این دوره وزارت ارتباطات اعلام کرد و گفت : با محدودیت پیام رسان‌های خارجی در کشور، زیرساخت پیام رسان‌های داخلی تقویت شد و با حمایت از آنان این پیام رسان‌ها هم اکنون به بیش از ۴۰ میلیون نفر کاربر ماهانه سرویس ارائه می‌کنند.
زارع پور به احراز هویت ۲۶ میلیون نفر ایرانی در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به عنوان یکی دیگر از دستاوردهای این دولت اشاره کرد و گفت: ۸ میلیون نفر به صورت متوسط روزانه از این پنجره استفاده می‌کنند.

دادستان کل کشور نیز در این دیدار ضمن تقدیر از تلاش‌های انجام شده در وزارت ارتباطات برای راه اندازی شبکه ملی اطلاعات، گفت: توسعه پیام رسان‌های داخلی باعث ایجاد آرامش روانی در جوانان و خانواده‌ها و پیشگیری از بسیاری از جرائم شده است.

موحدی آزاد، تربیت نیروی انسانی را یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و گفت: در این وزارتخانه نیز نیروهایی متعهد و متخصص مدیریت وزارتخانه را به دست گرفته اند و به مردم خدمت ارائه می‌کنند.

وی درباره اجبار برخی از مدارس و دستگاه‌های عمومی و دولتی برای استفاده از پیام رسان‌های خارجی نیز افزود: با توجه به مصوبه ممنوعیت استفاده از پیام رسان‌های خارجی در دستگاه‌های دولتی، مدارس و دانشگاه ها، این موارد باید بررسی و مورد پیگیری قرار گیرند.

کد خبر: ۲۵۲٬۳۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha