۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۲
۷ درصد مالیات استان قزوین از مشاغل دریافت می‌شود
مدیرکل امور مالیاتی قزوین:

۷ درصد مالیات استان قزوین از مشاغل دریافت می‌شود

قزوین- مدیرکل امور مالیاتی قزوین گفت: از مجموع دو هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان مالیات سالیانه استان تنها هفت درصد این رقم از مشاغل دریافت شده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی قزوین، سعید حوائج در دیدار با لطف‌الله سیاهکلی  که در اداره کل امور مالیاتی استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: اگرچه امروز بنای تامین بودجه کشور بر مالیات نهاده شده است و تلاش کردیم از درآمدهای  نفتی فاصله بگیریم اما به این معنا نیست که قرار است مردم را با مشکلات مالی  مواجه کنیم و تلاش ما این بوده است که با گسترش چتر مالیاتی این مسئله را حل کنیم.

وی بیان کرد: مشکلات اقتصادی موجود بر جامعه را به خوبی درک می‌کنیم و از این رو تلاش کردیم تا با تحقق عدالت مالیاتی بر هیچ قشری فشار وارد نشود و امروز هم با وجود درآمدهای بالای مالیاتی استان قزوین تنها نزدیک به ۷ درصد از این میزان از مشاغل دریافت می‌شود.

مدیرکل امور مالیاتی قزوین افزود: حرکت به سمت تحقق مالیات هوشمند و اجرای دولت الکترونیک نیز می‌تواند در این مسیر به ما کمک کننده باشد چرا که با اجرای موفقیت آمیز این طرح‌ها امروز تنها ۲۵۱ مورد شکایت در طول یکسال به این اداره رسیده است که از کاهش جدی شکایات و نارضایتی‌های مردم خبر می‌دهد.

حوائج بیان کرد: با اجرای ابلاغ الکترونیک تحقق عدالت مالیاتی تا حد زیادی امکان پذیر شده است و کیفیت نظارت و دقت در تخصیص مالیات به شدت افزایش یافته است .

وی خاطرنشان کرد: امروز معافیت مالیاتی شهرک‌های کاسپین نیز به منظور رعایت حقوق تولید کنندگان و صنعتگران قزوین بعد از سالها تلاش ابلاغ شده و همین مسئله می‌تواند به رونق تولید و حمایت از فعالین صنعتی این شهرک‌های صنعتی کمک کننده باشد که نشان از تلاش و همیت سازمان امور مالیاتی در تحقق جهش تولید دارد.

اقتصاد مالیاتی کشور را نجات می‌دهد
لطف‌الله سیاهکلی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از این دیدار با اشاره به لزوم فاصله گیری کشور از اقتصاد نفتی بیان کرد: امروز دنیا و علم اقتصاد اثبات کرده است کشوری که از طریق مالیات اداره نشود نمی‌تواند به رشد و توسعه دست پیدا کند و متاسفانه این آفت بزرگ وابستگی بیش از حد ما به اقتصاد نفتی مادر بسیاری از مشکلات ایران عزیز ما در امروز کشور است.

وی بیان کرد:  اگر در سال‌های گذشته همیت و تلاش برای حرکت به سمت اقتصاد مالیاتی در کشور ایجاد می‌شد، نیازمند این نبودیم که برای تامین  اعتبارات اولیه کشور از درآمدهای نفتی هزینه کنیم.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر می‌خواهیم رشد، توسعه و پیشرفت در همه بخش‌ها را در کشور داشته باشیم باید در کنار اقتصاد نفتی به سمت مالیاتی شدن اقتصاد حرکت کنیم و با منطق اقتصاد مالیاتی برای تامین زیرساخت‌ها، حمایت از صنایع و افزایش خدمات رفاهی در کشور قدم برداریم.

وی عنوان کرد:  درآمدهای مالیاتی کشور می‌تواند در جامعه برای توسعه خدمات زیرساختی و رفاهی هزینه شود و مردم باید اثرات این درآمدها را در جامعه به وضوح مشاهده کنند.

سیاهکلی گفت:  این که امروز نظام مالیاتی کشور به سمت الکترونیکی شدن پیشرفت های شگرفی کرده است جای خوشحالی است و قطعا به تحقق عدالت مالیاتی و گسترش چتر مالیات در کشور منجر می‌شود.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی افزود: استفاده از بسترهای الکترونیکی برای اجرای امور در کنار کاهش هزینه‌های جاری زمینه سوء استفاده و تخلف را نیز تا حدود زیادی کاهش می‌دهد که یکی از اهداف ما در این زمینه رفع تبعیض و بی عدالتی در امور مالیاتی است که با این بستر محقق می‌شود.

کد خبر: ۲۵٬۲۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha