۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۶
مصرف برق صنایع بزرگ بیش از ۹ درصد افزایش یافت
سخنگوی صنعت برق:

مصرف برق صنایع بزرگ بیش از ۹ درصد افزایش یافت

سخنگوی صنعت برق گفت: رشد مصرف انرژی در سال جاری و تا به امروز (۷ آبان ماه) به حدود ۵ درصد رسیده است و امسال صنایع بزرگ کشور رشد بیش از ۹ درصد را تجربه کردند.

به گزارش بازار، مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: رشد مصرف انرژی در سال جاری به حدود ۵ درصد رسیده که این میزان در سه ماه تابستان جاری ۶/۵۵ بود که عدد بسیار بزرگی است.

وی با اشاره به اینکه در مهرماه و چند روز ابتدایی آبان ماه رشد ۳/۷ درصدی مصرف انرژی را تجربه کردیم گفت این میزان تقریبا نصف رشد مصرف انرژی در دوره تابستان بی سابقه امسال بود.

رجبی مشهدی تاکید کرد: این میزان رشد غیرمعمول در تابستان به دلیل استفاده از وسایل سرمایشی و کولرها بود که حدود ۳۲ هزار مگاوات و یا ۴۰ درصد از مصرف برق کشور را به خود اختصاص داده بودند که بار سنگینی بر روی شبکه سراسری برق کشور بود.

سخنگوی صنعت برق در خصوص رشد مصرف صنایع انرژی بر تحت پایش مرکز راهبری شبکه برق کشور گفت:این صنایع رشد ۹/۲۲ درصدی را از ابتدای سال جاری تجربه کردند و آمارها حاکی از آن است ۲۹/۲ میلیارد کیلو واتساعت انرژی مصرف کرده اند که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۲۶/۸ میلیارد کیلوواتساعت بوده است.

کد خبر: ۲۵۲٬۳۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha