۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۴
انجام پنج هزار آزمون کنترل کیفی آب در استان زنجان
مدیرعامل شرکت آبفای زنجان خبر داد؛

انجام پنج هزار آزمون کنترل کیفی آب در استان زنجان

زنجان- مدیرعامل شرکت آبفای استان زنجان، گفت: مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب این شرکت، امسال بیش از پنج هزار آزمون کنترل کیفی آب آشامیدنی در سطح استان انجام داده است.

به گزارش بازار و به نقل از شرکت آب و فاضلاب زنجان، علیرضا جزءقاسمی اظهار کرد: مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب این شرکت، امسال بیش از پنج هزار آزمون کنترل کیفی آب آشامیدنی در سطح استان انجام داده است.

وی ابراز کرد: بیشترین تعداد این آزمون ها به ترتیب مربوط به آزمون میکروبی، شیمی، بیولوژی و فلزات سنگین می باشد.

مدیرعامل شرکت آبفا استان زنجان، با اشاره به اعمال استانداردهای سختگیرانه برای نظارت و کنترل کیفی آب آشامیدنی شهروندان گفت: کیفیت آب، خط قرمز شرکت آبفا بوده و آزمایشگاه مرکزی زنجان نیز در این راستا به خوبی عمل کرده است.

جزءقاسمی بیان کرد: آزمایشگاه مرکزی آب زنجان به همراه پنج آزمایشگاه دیگر در شهرهای خرمدره، ماهنشان، زرین آباد، آببر و قیدار به عنوان یکی از آزمایشگاه های برتر کشور پایش کیفیت آب آشامیدنی مشترکین شهرها و روستاهای استان را بر عهده دارند.

وی یادآور شد: آزمایشگاه مرکزی آب زنجان برای پنجمین سال متوالی موفق به تمدید گواهینامه ISO۱۷۰۲۵ شده و همچنین اخذ گواهینامه مذکور در آزمایشگاه‌های فاضلاب، ریزآلاینده معدنی آزمایشگاه مرکزی و آزمایشگاه باکتریولوژی شهرستان خرمدره نیز در سال جاری در دستور کار قراردارد و همواره جزء آزمایشگاه برتر در بین شرکت های آب و فاضلاب کشور بوده است.

مدیرعامل شرکت آبفا استان زنجان، به اجرای برنامه ایمنی آب با هدف تضمین کیفیت آب از حوضه آبریز تا مصرف کننده در استان زنجان نیز اشاره کرده و گفت: با اجرای این برنامه و با شناسایی تهدیدات موثر در کیفیت آب، اولویت بندی آن‌ها و اجرای اقدامات اصلاحی برای رفع تهدید و همچنین پیش‌بینی برنامه هایی برای اطمینان از عملکرد صحیح اقدام های اصلاحی از حوضه آبریز تا نقطه مصرف موجب تضمین کیفیت آب می شود.

جزءقاسمی گفت: هم اکنون برنامه ایمنی آب در شهرهای زنجان، ابهر، خرمدره و مجتمع های آبرسانی والایش و خراسانلو اجرا شده و در شهرهای قیدار، زرین آباد و روستای دیزج آباد نیز طی سال جاری اجرا می شود.

کد خبر: ۲۵۲٬۳۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha