۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۹
توافق تهران و پکن برای افزایش تولید واگن‌های مترو
رئیس شورای اسلامی شهر تهران اعلام کرد

توافق تهران و پکن برای افزایش تولید واگن‌های مترو

چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: تعداد واگن‌های وارداتی مترو از چین به هزار و ۵۰ دستگاه افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش بازار، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران درحاشیه صد و هشتاد و هفتمین نشست شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه روز سه شنبه شهردار تهران به شورا دعوت خواهد شد تا گزارش سفر به چین را ارائه دهد، گفت: ساخت واگن‌های متروی تهران در چین آغاز و مقرر شده است پس از تفاهم با طرف چینی میزان واگن‌های وارداتی به هزار و ۵۰ دستگاه برسد.

چمران افزود: برای خریداری هزار دستگاه اتوبوس هم تفاهم شده که آماده است و می‌توانند به ناوگان وارد کنند البته دولت باید در تامین هزینه‌ها کمک کند، زیرا شهرداری به تنهایی این تعداد اتوبوس را نمی‌تواند، خریداری کند.

رایزنی شورا با دیوان برای رفع مشکل باغ‌ها
رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه درباره بخشنامه جدید معاونت شهرسازی و معماری شهرداری درباره ساخت و ساز در باغ‌ها گفت: صبح امروز جلسه هم اندیشی در این باره برگزار شد و اعضای شورا پیش از این نشست نیز ایرادهای خود را مطرح کردند و بنده از شهردار صدور دستور توقف این بخشنامه را خواستار شدم.

مهدی چمران افزود: اعلام کردیم تک به تک باغ‌ها شناسایی شود که به نظر می‌رسید ۷۳ پرونده بوده و موضوع درباره باغ‌هایی بود که اجازه گرفته بودند ساختمان ۹ طبقه در ۳۰ درصد فضای باغ بسازند.

رئیس شورا افزود: جزئیات را باید معاونت شهرسازی روشن کند البته دیوان حکم داده که باید مجوز دهند تا ساخت و ساز انجام شود.

مهدی چمران با بیان اینکه قرار شده جلسه‌ای با دیوان برگزار کنیم و مسئله روشن شود، گفت:عده‌ای دلال از این موضوع سود می‌برند به هرحال ما گفتیم بخشنامه متوقف شود و مصوبات لازم در شورا به تصویب برسد.

شورا به دنبال تصویب نرخ تاکسی‌های اینترنتی
رئیس شورای شهر تهران همچنین با بیان اینکه نرخ وسایل حمل و نقل عمومی را باید شورا تصویب کند، تاکید کرد: ما دنبال می‌کنیم که نرخ تاکسی‌های اینترنتی در شورا به تصویب برسد.

مهدی چمران افزود: سرویس‌های مدارس که شهرداری و سازمان تاکسیرانی تعیین کرده در قرارداد با مدارس و والدین در حال فعالیت هستند و مشکلی وجود ندارد و بقیه تاکسی‌های اینترنتی باید خود پاسخگو باشند.

کد خبر: ۲۵۲٬۲۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha