۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰
اخراج ۱۱۲ تبعه خارجی غیر مجاز از واحدهای کارگری لرستان/ ۹۶ نفر نیروی کار داخلی جایگزین شدند
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان:

اخراج ۱۱۲ تبعه خارجی غیر مجاز از واحدهای کارگری لرستان/ ۹۶ نفر نیروی کار داخلی جایگزین شدند

لرستان- آشتاب، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: ۱۱۲ تبعه خارجی غیر مجاز شاغل در واحدهای کارگری لرستان شناسایی و اخراج شدند.

علی آشتاب در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: لرستان از جمله استان‌هایی است که هیچ تبعه خارجی بدون داشتن برگ کار و  مجوز حق کار کردن ندارد.

وی افزود: چون استان ممنوعه هستیم به جز کارشناسانی که برای انتقال دانش، نصب و راه‌اندازی تجهیزاتی که بعضا از یک کشور خارجی وارد می‌شود، کسی حق کار کردن ندارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان عنوان کرد: بر اساس بررسی‌هایی که سال گذشته در قالب گشت‌های مشترک با نیروی انتظامی داشتیم ۱۱۲ نفر تبعه خارجی شناسایی و با آن‌ها برخورد شد، از کار بیکار شدند و ۹۶ نفر نیروی کار داخلی جایگزین شد.

وی با بیان اینکه بیشتر این افراد از افغانستان، عراق و چین وارد استان شده بودند تصریح کرد: در حال حاضر تعداد نفراتی که پروانه فعالیت برای یک مقطع خاص دارند و کار می‌کنند حدود ۱۲ نفر هستند.

آشتاب بیان کرد: این افراد امکان کار در پست‌های دولتی را ندارند و اکثرا در مشاغل سخت از جمله کوره‌پزی‌ها، سنگ‌بری‌ها و مشاغل زیر زمینی کار می‌کنند.

وی اظهار کرد: هر کسی که دارای پروانه کار قانونی و یا مجوز روادید کار نباشد را غیر قانونی می‌دانیم بنابراین با کارفرمایانی که اقدام به جذب نیروی کار خارجی بدون مجوز کنند، قطعا برخورد می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: برنامه بازرسی دوره‌ای داریم و این بازرسی‌ها به صورت مرتب انجام و شناسایی صورت می‌گیرد و کسی که مجوز برای کار نداشته باشد حق کار کردن ندارد.

وی اظهار داشت: باید حضور این افراد بر اساس یک ضرورت باشد و این افراد بیمه‌شان فقط توسط کارفرما برای مدتی مشخص انجام می‌شود.

کد خبر: ۲۵٬۲۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha