۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۴
صاردات با پول ملی اقتصاد کشور را متعادل می‌کند
کارشناس اقتصاد بین‌الملل:

صاردات با پول ملی اقتصاد کشور را متعادل می‌کند

بابالو، کارشناس اقتصاد بین‌الملل اظهار داشت: آمریکا در تبادلات دلاری با شبحی از توان‌مندی نفوذ می‌کند و کشورها و شرکت‌های مختلف را از معامله با ایران منصرف می‌کند.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، محمدحسین بابالو گفت: پیمان‌های پولی دوجانبه یا چندجانبه از گذشته در ادبیات نظری دنیا مورد بحث قرار گرفته‌اند و از ۱۰ سال گذشته به حیطه اجرا و عمل آمده‌اند.

وی افزود: اکثر کشورهای دنیا تمایل دارند حجم تجارت خارجی‌شان را به گونه‌ای تنظیم کنند که میزان تراز تجارت خارجی با یک کشور مشخص به صفر برسد.

این کارشناس اقتصاد بین‌الملل اضافه کرد: کشورهای مختلف تلاش می‌کنند تا میزان صادرات به یک کشور و میزان واردات از همان کشور را در حالت تعادل نگه ‌دارند.

وی با اشاره به این که همه کشورها می‌خواهند میزان صادرات بیشتری داشته باشند، عنوان کرد: اگر یک کشور میزان صادرات بیشتری نسبت به واردات داشته باشد، می‌تواند تراز تجاری مثبتی را برای کشور خود رقم بزند.

محمدحسین بابالو با اشاره به کشور «چین»، توضیح داد: همه کشورهای دنیا می‌دانند که در معامله‌ی با چین، در واقع با کشور صادرکننده‌ی مغز طرف حساب هستند و سعی می‌کنند تکانه‌های اقتصادی خودشان را امن نگه دارند.

وی افزود: استفاده از پول ملی در حوزه صادرات می‌تواند تعادل مورد نظر کشورها را برآورده کند.

این کارشناس اقتصاد بین‌الملل با اشاره به این که «چین» یکی از صادرکنندگان مطرح دنیا به شمار می‌آید، اظهار داشت: این کشور در تلاش است تا از طریق صادرات با پولی ملی، جایگاه پول ملی خودش – یوان – را در بازارهای بین‌الملل تقویت کند.

وی اضافه کرد: چین با استفاده از پول ملی خودش در حوزه صادرات سعی می‌کند تا از نوسان نرخ دلار در کشور مقصد سود ببرد و اقتصاد خودش را تقویت کند.

محمدحسین بابالو با اشاره به این که آمریکا همیشه تبادلات دلاری را رصد می‌کند، تصریح کرد: آمریکا در تبادلات دلاری با شبحی از توان‌مندی نفوذ می‌کند و کشورهای و شرکت‌های مختلف را از معامله با ایران منصرف می‌کند.

وی تاکید داشت: در فرآیند مبادله با ارزهای ملی، اطلاعاتی که باعث می‌شود کشورها بر پایه آن اطلاعات به فاز تحریم وارد شوند، ‌ اطلاعات زیادی نیستند.

این کارشناس اقتصاد بین‌الملل با اشاره به این که تجارت با پول‌ ملی نوعی از سرمایه‌گذاری به شمار می‌آید، اظهار کرد: در این شرایط کشور مورد سرمایه‌گذاری می‌تواند از نقل و انتقالات مالی به عنوان بستری برای تسویه وجوه استفاده کند، به این معنا که اگر کالایی برای ارسال به کشور مبدا نداشته باشد، کالایی را به کشور خودش وارد می‌کند و به کشور مبدا ارسال می‌کند.
 

کد خبر: ۲۵٬۲۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha