۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۵
رونمایی از خط تولید قلم تزریقی انسولین در کشور
با حضور وزیر بهداشت صورت گرفت؛

رونمایی از خط تولید قلم تزریقی انسولین در کشور

نمکی، وزیر بهداشت گفت: رونمایی از خط تولید قلم تزریقی انسولین، گام مهم صنعت دارویی در سال جهش تولید است.

به گزارش بازار به نقل از وزارت بهداشت، سعید نمکی در آیین رونمایی از نخستین خط تولید قلم تزریقی انسولین که با حضور دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به صورت نشست تصویری از محل وزارت بهداشت برگزار شد، افزود: آگاهی رسانی به مردم برای رعایت شیوه زندگی درست، از راهکار های مقابله با شیوع بیماری های غیرواگیر و در دستور کار وزارت بهداشت است.

نمکی با قدردانی از حمایت های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حوزه های دارویی و پزشکی، افزود: تولید این خط دارویی گام مهمی در رفع نیاز بیماران دیابتی است و ان شاء الله به زودی شاهد راه اندازی خطوط جدید دیگری نیز خواهیم بود.

کاهش بیماری‌های واگیر و تولید داروهای مورد نیاز، سیاست‌های اصلی وزارتخانه
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت:کاهش بیماری‌های واگیر و تولید داروهای موردنیاز در داخل کشور از سیاست‌های اصلی ماست.

سعید نمکی افزود: سال گذشته با هماهنگی و همدلی یکدیگر بیش از۶۰۰ میلیون دلار ارزبری دارویی و بیش از ۲۰درصد معادل ارزبری دارو در سال ۹۷ را در سال ۹۸ کاهش دادیم.

وی اضافه کرد: ما ۲۵درصد واردات داروهای خارجی را که مشابه داخلی داشتند کاهش دادیم و ۳۰درصد به تولیدات داخلی اضافه کردیم.

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه امسال با توجه به فرمایشات رهبری و جهش تولید، توجه بیشتری به تولید و داروهای های تک و مواد اولیه دارویی داریم، گفت: ما توانستیم در شرایط سخت تحریم و ظهور کووید- ۱۹ و کاستی‌های ارزی تولیدکنندگان، در کمتر از ۲ ماه به جای وارد کردن دارو و تجهیزات لازم برای مقابله با کووید- ۱۹، صادر کننده باشیم.

نمکی با اشاره به شناسایی دو میلیون و ۷۰۰ هزار بیمار در بسیج ملی اندازه گیری فشار خون که از فشارخون بالای خود بی خبر بودند افزود: این مورد در بیماری دیابت نیز صادق است و این بیماران تا زمانی که به گرفتاری‌های کلیه و چشم مبتلا نشوند، از بیماری خود خبر ندارند.

کد خبر: ۲۵٬۲۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha