۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۲
سودجویان از روزنه‌های تحریم‌ برای ارتکاب تخلفات اقتصادی استفاده می‌کنند
رئیس مبارزه با جرایم اقتصادی فراجا:

سودجویان از روزنه‌های تحریم‌ برای ارتکاب تخلفات اقتصادی استفاده می‌کنند

رئیس مبارزه با جرایم اقتصادی فراجا با اشاره به فشارهای اقتصادی ناشی از تحریم‌ها در ایران، گفت: تحریم‌ها گاه زمینه تخلفات را فراهم می‌کند و با چند فرایند و واسطه برای ورود کالاها به کشور مواجه هستیم.

به گزارش بازار، سردار حسین رحیمی افزود: در ایران برخوردهای قاطع با مجرمان و اخلاگران اقتصادی انجام می‌شود؛ با این وجود در هر فضایی که فعالیت اقتصادی وجود داشته باشد، امکان وقوع فساد هم وجود دارد.

وی ادامه داد: آمار دقیقی از اختلاس، ارتشا و مسائل اقتصادی در مقایسه با دیگر کشورها در دسترس نیست و این موضوع در حال مطالعه و پیمایش است اما اینکه گفته شود ایران در این زمینه آمار بالایی دارد را نمی‌پذیریم.

رئیس پلیس مبارزه با جرایم اقتصادی فراجا با تاکید بر لزوم حمایت و فراهم آوردن آرامش خاطر برای فعالان اقتصادی، گفت: دستگاه‌های اجرایی به عنوان دست اندرکاران حاکمیت و فراجا به عنوان متولی برقراری نظم و آرامش باید برای کسانی که فعالیت تجاری و اقتصادی انجام می‌دهند، امنیت را در همه ابعاد فراهم کنند.

وی تاکید کرد: باید در کنار ایجاد و حفاظت از آرامش برای فعالان اقتصادی و رفع موانع، با کسانی که به دنبال ایجاد اخلال در فعالیت تولیدی، صنعتی و تجاری در کشور هستند، برخورد شود؛ اگر این برخورد به درستی انجام نگیرد، سودجویان، دلالان و سوء استفاده‌گران با عناوین مختلف این حوزه را دچار چالش می‌کنند.

رحیمی با بیان اینکه اگر آرامش و امنیت فعالیت اقتصادی وجود داشته باشد، کمتر تخلف ایجاد می‌شود، خاطرنشان کرد: هر کجا مسائل مربوط به اقتصاد، پول و جریان و عملیات مالی هست، مجرمان با طراحی شگردها و شیوه‌های مختلف درصدد سوء استفاده‌ هستند و پلیس موظف به ورود و برخورد در این زمینه‌ها است.

رئیس پلیس مبارزه با جرایم اقتصادی فراجا، اصلی‌ترین ماموریت پلیس را برقراری امنیت و آرامش دانست و تاکید کرد: برای آنان که می خواهند در فضای کسب و کار، تجارت، اشتغال و راه اندازی مراکز تولیدی رونق ایجاد کنند، وظیفه برقراری امنیت و آرامش را داریم.

وی تصریح کرد: وقتی چند سودجو و دلال می‌خواهند در این فضا مشکل ایجاد کنند، وظیفه ما این است که برخورد کنیم و تمام تلاش ما این است که فاصله بین دستگاه‌های دولتی و آن کسانی که در این مقطع در عرصه اقتصادی جهادگری و این فشارهای اقتصادی و مشکلات را تحمل می‌کنند، حمایت کنیم.

کد خبر: ۲۵۲٬۱۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha